Pääsy kotiverkkoon (Freedome Mac)

mao65
mao65 Viestejä: 3 New Member

Yhteys kotiverkkoon (local network) ei toimi, jos Freedome on päällä.

En käytä DNS, nimiä, vaan IP-osoitetta esim. printterille ja NASsille. Ei ole kovin kätevää laittaa Freedomea aina pois päältä siksi aikaa, kun tarvitsee kotiverkkoa.Ja varsinkin, kun se päälle kytkeminen on alaarvoisen hidasta. Läppärin kannen avattua saa odotella todella pitkään, että pääsee käyttämään selainta ...

 

Ja kun sen joutuu poistamaan käytöstä, se myös sitten helposti unohtuu pois päältä, joka ei ole turvallisuuden kannalta hyvä asia, kun menet sitten muihin verkkoihin ilman Freedomea...

 

Mitään järkeviä ratkaisuja en ole näihin löytänyt, muillakin näyttää olean samoja ongelmia, joten olisiko aika tehdä asialle jotain.

 

Tuen saaminen on myls hyvin hankalaa, kun kotikäyttäjien tulisi olla kotona arkisin 8-18 välillä, jollin on ainoa aika, jolloin tuki on auki ... Aika moni on töissä tuohon aikaan. Olisi edes arkisin klo 20 asti.

 

Aiemmin lopetin F-Securen virustorjunnan käytön surkean toimivuuden ja tuen vuoksi, näinköhän Freedomella on sama kohtalo.

 

Mobiililla sentään toimii kohtalaisesti, mutta toipuminen yhteysongelmista, jotka ovat aika tavallisia esim. päivittäisillä junamatkoilla, on siinäkin hidasta.

 

Tästä nyt tuli tällainen "avautuminen", mutta jospa edes tuohon kotiverkko-ongelmaan saisi tätä kautta apuja.

 

 

Viestejä yhteensä

  • Kapteeni_Kaaos
    Kapteeni_Kaaos Viestejä: 42 Enthusiast

    Arvailen vain, mutta johtuisiko siitä, että sisäverkkosi osoitealue on sellainen, ettei Freedomen palvelimet  salli liikennettä niihin. Freedomehan on tarkoitettu lähinnä nettisurffailun suojaksi, eikä se taivu erikoisempiin verkkovirityksiin. Ehkä jollain FortiClientin tapaisella softalla voisi luoda erillisen VPN verkon, jolla voisi käyttää erikseen kotiverkkosi laitteita.

  • mao65
    mao65 Viestejä: 3 New Member

    Tarkennetaan nyt sitten vielä, että en yritä päästä kotiverkkoon mistään ulkopuolelta, vaan ihan silloin, kun olen kiinni kotiverkossa, sii omassa WLANissa. Freedome disabloituna homma toimii samantien.

    En ole avannut kotiverkkoon pääsyä ulkopuolelta ollenkaan.

     

    Tämän mukaan pitäisi toimia:

    https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/Can-I-connect-to-my-local/ta-p/82003

     

    Olen kokeillut tuota host-files-viritystäkin, vaikkei se olekaan tarpeen minun tapauksessani, kun käytän vain IP:tä.

     

  • Kapteeni_Kaaos
    Kapteeni_Kaaos Viestejä: 42 Enthusiast

    Sorry, ymmärsin, että yrität käyttää kotiverkkoasi ulkopuolelta. Sisäverkossa pitäisi toimia. Itsellä on Windows 10, mutta siinä kaikki laitteet toimivat sisäverkossa Freedome päällä. Oletko laittanut Freedomeen kotiverkkosi luotetuksi? Sillä on suora vaikutus asiaan.

  • mao65
    mao65 Viestejä: 3 New Member

    "Oletko laittanut Freedomeen kotiverkkosi luotetuksi?"

     

    No en, kun moista asetusta ei Mac-clientissa ole, se taitaa löytyä vain Androideista, jossa sitä olen käyttänytkin Chromecastin vuoksi.

     

     

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot