Freedomen yhteys katkeaa puhelimen ollessa lepotilassa.

Koerg
Koerg Viestejä: 3 New Member

Hei!

 

Freedomen yhteys katkeaa puhelimen ollessa lepotilassa noin 10min. Tämä ongelma ilmeni Oneplus 6 puhelimella viimepäivityksen jälkeen OxygenOS 9.0.4 versiossa.

 

Mikään virransäästö toiminto ei pitäisi vaikuttaa asiaan, koska kaikki asetukset ovat asetettu siten, että Freedome pitäisi olla jatkuvasti päällä. Oneplussan foorumeilta olen kokeillut kaikki kikat ja yhteyden ei pitäisi katketa missään välissä. Monella on ollut samoja ongelmia aikaisempien OxygenOS versioiden kanssa, mutta eri VPN:illä.

 

Testiksi pakotin Suplan podcastin menemään Freedomen läpi, joka katkeaa samalla kuin Freedome. Ilman pakottamista Freedomen läpi Supla jatkaa toimintaansa ja Freedome katkeaa edelleen 10min sisään.

 

En tiedä onko uusien androidin tietoturvapäivitysten 2019-1 mukana tullut jotain uutta, mistä Freedome ei tykkää, koska tuossa 9.0.3->9.0.4 päivityksessä oli vain uudet tietoturvapäivitykset ja Google duo parannuksia ja bugikorjauksia.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Koerg!

    Löysin aiheesta tämän artikkelin:

     

    https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/F-Secure-FREEDOME-stops-working/ta-p/111806

     

    Olisiko tästä apuja?

  • Koerg
    Koerg Viestejä: 3 New Member

    Freedome on ollut puhelimen ostosta lähtien tilassa "älä optimoi" ja on ainoita sovelluksia mitkä ovat tuossa tilassa. Esim. supla on "optimoi" tilassa ja silti jatkaa toimintaansa. Lisäasetuksena myös minulla on päällä Syvä optimionti joka rajoittaa taustaohjelmien käyttöä vielä enemmän.

     

    Näyttää siltä, että ongelma on Oneplussan uusimmassa päivityksessä. Syvän optimioinnin pois otto ratkaisi tilanteen ja Freedome pysyy päällä nyt kokoajan. Akku tosin kuluu huomattavasti nopeammin. Syvä optimiointi on ollut päällä minulla aina ja Freedome on ollut "älä optimoi" tilassa aina ja toimi  OxygenOS 9.0.3 versioon asti normaalisti. Kaikki Freedomen toimintaa rajoittavat asiat on laitettu siten, että sen ei pitäisi sammua missään välissä.

     

     Pitää postata asiasta Oneplussan puolelle, jos heillä olisi tähän ratkaisu.

     

    Kiitokset vastauksesta!

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot