Freedomen statsit ei päivity

Marevan
Marevan Viestejä: 2 New Member

Minulla on Win 8-kone, jossa käytössä Freedome (multi license). Freedomen UI ei päivitä estettyjä seuranatyrityksiä tai estettyjä sivuja. Suojatun liikenteen laskin kyllä päivittyy. Olen kokeillut asentamista uudelleen. Seurantayritykset päivittyivät noin viiden minuutin ajan, mutta sitten taas lakkasi kokonaan toimimasta. Miten saisin softan päivittämään statsit oikein, vai estääkö freedome tällä hetkellä lainkaan seurantayrityksiä?

Viestejä yhteensä

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @Marevan

    Kerroit, että käytössä on multilicense.
    Miten on muiden mahdollisten tietokoneiden/tablettien/älykännyköiden tilanne? Toimiiko Freedome oikein?

    Freedomessa on Tracker mapper-toiminto. Sitä voisit kokeilla.
    Tilastotietoja seurannasta.

    Jos ongelmat jatkuvat, niin ota yhteyttä F-Securen asiakastukeen, avoinna arkipäivisin.

    Näsäviisas

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Marevan !

     

    Seurannan esto poistaa kaikki tunnettujen mainostusverkkojen määrittämät evästeet ja estää mainostusverkkoja seuraamasta yksittäisiä kävijöitä. Se estää myös kaiken HTTP-liikenteen, jos F-Securen maineanalyysi tunnistaa liikenteen seurantatoimialueelta tulevaksi ja pakottaa "Do Not Track" -tunnisteen kaikelle selaukselle. 

    Huomioithan, että Freedome ei estä mitään HTTPS-liikenteen seurantaa, koska se edellyttää HTTPS-välityshyökkäystä ja siihen liittyvät tietoturvariskit ovat mahdollisia tietosuojaetuja suuremmat.

     

    Haluaisin myös mainita, että internetselaimen asetuksissa määritetyt konfiguraatiot (mm. Selaimen tietosuoja) vaikuttavat Freedomen raportointiin. Suurimmassa osassa selaimista pystyy itse määrittelemään, estääkö selain kolmannen osapuolen sisältöä tai lähettääkö selain sivustolle Älä seuraa -signaalin.

     

    Mikäli kuitenkin huomaat, että tämä selvästi raportoi väärin eikä uudelleen asennus auta, suosittelisin olemaan yhteydessä tukeemme joko puhelimitse tai chat-tuen kautta. Tämän avulla pääsemme hieman tarkemmin tutkimaan asiaa.


    Löydät yhteystiedot täältä:
    https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/support

  • Marevan
    Marevan Viestejä: 2 New Member

    Kiitokset vastauksista! Pitää vähän tutkiskella tietokoneen/selaimen asetuksia lisää ja katsoa, että vaikuttaako mihinkään. 

  • MJO
    MJO Viestejä: 43 Enthusiast

    Voin myös vahvistaa, että statsit ei päivity. Olen asentanut Freedomen uudelleen ja koska mulla oli myös Windowsin uudelleen asentaminen ajankohtainen, niin tuli sekin testattua ja ongelma on edelleen.

     

    Suojatun datan statsit toimii, mutta muut ei.

  • Obscure
    Obscure Viestejä: 6 New Member

    Minulla 5 päivän trial Freedomesta. Nyt on pari gigaa mennyt sovelluksen läpi ja vain yksi seurannan esto. On tullut pyörittyä iltikset läpi klikkailen mainoksia jopa mutta ei tunnu vaikuttavan tilastoihin. 

  • Obscure
    Obscure Viestejä: 6 New Member

    Selvensihän tämä, kiitos!

     

    ilmeisesti hyvä kombo IOS laitteella Freedomen kaverina Firefox Focus, niin pienentää seurantakeksien tallentumisen riskiä. 

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot