Freedom ja verkkopankkisivulle mentäessä: toiminta muuttunut?

JormaV-ki
JormaV-ki Viestejä: 2 New Member

Freedom käynnistyy normaalisti valvomaan pankkisivuille mentäessä ja siitä merkkinä ko. sivun yläpuolelle ilmestyy värillinen liuska tekstein. Nyt jostain syystä Freedom ei enää toimi em. tavalla eikä tätä "väriliuskaa" ilmesty. Onkohan sen toiminnassa tapahtunut joku muutos.

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @JormaV-ki,

     

    Kiitos hyvästä kysymyksestä. Kyseessä on pankkitoimintojen suojaus. Toiminto on osa esimerkiksi F-Secure Internet Securityä ja SAFEa. Tätä ominaisuutta ei ole Freedomessa erikseen, joskin suojaustaso on vähintäänkin sama salatun yhteyden ansiosta, mikäli pidät Freedomen päällä. Pankkitoimintojen suojauksesta kertovaa yläläppää ei tule esille.

  • JormaV-ki
    JormaV-ki Viestejä: 2 New Member

    Ok, mutta tarkoitin sitä, etten ole mielestäni muuttanut mitään Freedomin suhteen, mutta  kuitenkin juuri tältä mainitulta osin: "ylhäällä oleva värilippa" ei entiseen tapaan ollut päällä. Tämän jälkeen tarkistin, onko Freedome käynnissä ja se oli normaaliin tapaan käynnissä. Jolloin jäin miettimään, että jokin oli siis muuttunut: olin kenties vahingossa muuttanut Freedomissa jotain tai Freedom itse oli muuttunut jotenkin.

     

    Muuten asiasta toiseen: yllättävän usein huomaan Freedome ei ole päällä tai on siis mielestäni itsestään tippunut pois päältä. Siitä johtuen joskus tarkistan asiaa ja se todella saattaa olla sattunut vaikka saman "istunnon" aikana olen todennut eriikseen sen olevan päällä. Minusta tämä on sellainen ominaisuus, joka on virhe - edellyttäen ellen minä ole tehnyt jotain virhettä. Uudelleen käynnistyksen jälkeen se käynnistyy sisnänsä normaalisti. Sinänsä voisi hyvä olla niin, että jossain näytön reunalla tai kulmassa tolisi merkki Freedomin päällä olosta. Mitä pidätte ehdotuksesta tai ainakin pitäisi tulla huomautus käyttäjälle, jos se ilman käyttäjän lopetuskäskyä itsekseen sammuu?

     

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Moi @JormaV-ki,

     

    Tuon pankkitoimintojen suojauksesta koskeva ominaisuus (läppä) ei löydy kuin virustorjuntaohjelmissamme. Sinulla on siis ollut asennus joko SAFEsta tai Internet Securitystä.

     

    Freedomen yhteys ei pitäisi katketa automaattisesti. Yleensä tämän saattaa tehdä esimerkiksi Windowsin virransäästöasetus.

     

    Freedomen pikakuvakkeen saat esiin pysyvästi, kun Windowsin näytön oikeasta alakulmasta klikkaat oikealla hiirennäppäimellä. Valitse asetuksista Freedome näkyviin. Alta löydät ohjevideon Windows 10:lle.

     

    https://www.youtube.com/watch?v=aCdh5UeqKEg

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot