En pysty kytkemään freedomea päälle tabletissani

Hodillac
Hodillac Viestejä: 5 Observer

Laite:  Lenovo A7600-H, Android ver 4.4.2. Eli "luotan tähän sovellukseen" valintaa ei pysty tekemään yritettäessä kytkeä freedome päälle.
Asiasta on kysytty jo 2016 mutta eikö asiaan ole vieläkään saatu ratkaisua???

Taustalta olen kytkenyt kaikki (mitä vaan pystyn) ohjelmat pois päältä.
Kerran ilmeisesti sopivat planeetat ovat olleet linjassaan ja sain freedomen kytkettyä päälle. En keksi mikä olisi ollut eri tavalla tms joka olisi voinut vaikuttaa asiaan että freedome rupesi toimimaan. Mutta tämä ainakin todisti että ohjelma toimii tabletissani kun vain saisin sen kytkettyä päälle.

Heinäkuussa pitäisi lähteä kiinan reissulle ja vpn olisi hakusessa. Pöytäkoneessa freedome on toiminut hyvin mutta juuri tabletti olisi tarkoitus ottaa matkalle mukaan.

Viestejä yhteensä

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @Hodillac

    Hei H.

    Löysin oheisen ohjeen - olisiko tässä ratkaisu ongelmaan?

    https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/En-voi-valita-quot-Luotan-t%C3%A4h%C3%A4n/ta-p/88025

    Näsäviisas
  • Hodillac
    Hodillac Viestejä: 5 Observer

    Kiitoxia vaivannäöstä Näsäviisas

    Itse myös nähnyt saman postauksen. Tuo on juuri se vuoden 2016 postaus mihin kysymyksessänikin viittasin. Olen yrittänyt kaivaa kaikki suomeksi/englanniksi mutta en ole löytänyt mitään toimivaa vastausta. Smiley Sad

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @Hodillac

    Heureka! Löysin vastaavan tapauksen ja siihen oli löytynyt ratkaisu!
    Katso ⏬Microhandset:n vastausta.
    https://community.f-secure.com/t5/F-Secure/Freedome-ei-toimi/m-p/100042#M1204

    Onnea matkaan
    Näsäviisas
  • Hodillac
    Hodillac Viestejä: 5 Observer

    @Näsäviisas
    En haluaisi olla ilonpilaaja mutta... Olen itse huomannut saman että näin toimimalla ohjelman saa "päälle". Eli freedome kyllä ilmoittaa että kaikki on päällä ja toimii hienosti mutta jos katson esim whatismyip ja olen confannut itseni belgiaan olen kuitenkin edelleen suomen  kamaralla ja oma ip osoitteeni sojottaa ruudulta naamaani. Smiley Sad

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @Hodillac

    Testit jatkuvat
    1. Tyhjää selaimen historia, välimuisti ja evästeet. Ne saattavat juoruta sijainnin.
    2. Onko Android ja Freedome päivitysten osalta ajantasalla? En tiedä sitten, onko vaikutusta tähän asiaan.
    3. Jokin vuotaa sijainnin, mutta mikä?

    Pohdinta jatkuu...
    Näsäviisas
  • Hodillac
    Hodillac Viestejä: 5 Observer

    @Näsäviisas

     

    Kaikki päivitetty ja tyhjätty mutta ei eri lopputulosta. Epäilen vahvasti että tuo ohjelman swipaaminen ja uudelleen käynnistys ei todellisuudessa saa freedomea käyntiin. Kun painaa suojauksen päälle niin nappi menee on- asentoon kunnes sovelluksen lupakysely ikkuna peittää sen. Sovellus jää varmasti tähän odottavaan tilaan ja on siinä samassa tilassa kun ohjelman käynnistää uudelleen. Kuitenkin kerran kun sain jollain ihmeellä freedomen toimimaan kuten pitää ei mikään vuotanut sijaintiani läpi.

    Tracker mapper on myös olevinaan päällä mutta ei myöskään reggaa mitään surffailuita vaikka ajastin rullaa koko ajan.

  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    @Hodillac

    Ihan vaan tuli mieleeni sellainen vaihtoehto, jotta älykännykkäänkin saa Freedomen ja sehän on eräänlainen tietokone, mutta pienemmässä koossa.

    Näsäviisas
  • Näsäviisas
    Näsäviisas Viestejä: 784 Superuser
    En saanut harmaita hiuksia. Tämä oli ihan mielenkiintoinen tapaus. Hyvä, että rupesi pelittämään.

    Näsäviisas
  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Miksi F-Secure mainostaa VPN toimintaansa TOTAL ohjelmassa, kun se ei tue ARM pohjaista Tablettia, joka minullakin on. Kysyin Samsungilta Galaxy S2 SM-T 719-mallia ja se on ARM-pohjainen, jossa se ei toimi. Nämä F-Scuren sovellukset sekoittaa ohjelman valintaa, kun minullakin on nykyään SAFE, joka toimii Android tabletissa ja Windows 7 kannettavassa??

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 711 Moderator

    Hei @Moriz475,

     

    F-Secure TOTAL-tuotesivulla, sivun alalaidassa kohdassa Tekniset tiedot, lukee että ARM-pohjaisia tabletteja ei tueta.

    https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/total

  • Kapteeni_Kaaos
    Kapteeni_Kaaos Viestejä: 42 Enthusiast

    Tuota, kaikki laitteet joissa on Qualcommin Snapdragon cortex a53 , a57 , a73 jne, tai Samsungin Kirin SoC ovat ARM pohjaisia. Käytännössä vain jotkut Micro$oftin laitteet joissa on Intelin piiri ovat kaiketi yhteesopivia. Ja tuosta IP osoitteen vuotamisesta, jos selaimessa on päällä (niin kuin yleensä oletuksena on) WebRTC niin se ainakin vuotaa 100% varmuudella osoitteen, eikä VPN voi sille mitään. Ainakin Firefoxiin ja Chromeen saa kyseisen toiminnon estävän lisäosan.

  • Moriz475
    Moriz475 Viestejä: 84 Contributor

    Ei ratkaissut mitään minun ongelmastani, koska en ole vielä mitään Total pakettia kysynyt. Minulla on nyt vielä voimassa oleva SAFE, jonka jälkeen olen ajatellut ostaa Totat-paketin, jossa on VPN. Microsoft 7 ja Microsoft 10 kannettavien käyttöjärjestelmiin ja Samsung Android tablettiin, joka on ARM pohjainen?

    Näihin 3 laitteeseen, jos ostan F-Secure TOTAL paketin, jossa on VPN-ominaisuus, niin kysymys kuuluu, toimiiko VPN näissäkaikissa laiteissa moitteettomasti? Tähän sen ole saanut tyhjentävää vastausta?

  • Kapteeni_Kaaos
    Kapteeni_Kaaos Viestejä: 42 Enthusiast

    VPN ja Freedome toimii Androdissa ja Windowsissa, ja siis myös Samsung tabletissasi. Jos siis haluat Freedomen tablettiisi, osta sen Android versio.  Total pakettia et Samsungiin saa , koska se on tehty vain Windows laitteisiin.

     

    Tuo vähän hankala tilanne lisenssien kannalta jos haluat Totalia käyttää. Joudut ostamaan sen vähitään kolmelle laitteelle, josta jää yksi lisenssi käytämättä jos käytössäsi on kaksi  Windows tietokonetta. (Tosin yhden lisensin voi käyttää myöhemminkin.)  Freedome lisenssejä saa yhdelle laittelle noin 18:ta eurolla, joten Samsungiin voit hommata sellaisen.  Google Playsta saat ostettua Freedomen lisäksi Mobile securityn, jos siltä tuntuu.

     

    Tässä Verkkokaupan hinta.

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/52777/ffqkv/F-Secure-Freedome-VPN-mobiililaitteet-1-laite-12-kk-yksityis?list=OZZcfLOhXdaMVwpnZmh9qhgjADZmhnH9pxryNadbvMVBKONadYzZm992MNMbqOmQV0OaLA0ZmNlKOKLZECgw9N9pjpnO6hWcNaTEtNatbIhkPtwOhXmbN4uJNOhXe0g

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot