Hur installerar jag F-Secure KEY (TOTAL) på min Android-enhet?

Med F-Secure TOTAL fastställs antalet KEY-licenser av din prenumeration på TOTAL. Om du till exempel har en prenumeration för fem enheter kan fem olika användare använda KEY på sina enheter. Dessa fem användare kan synkronisera sina lösenord på ett obegränsat antal enheter.

Innan du installerar F-Secure KEY på din Android-enhet måste du ha ett My F-Secure-konto.

Anm: Om du redan har KEY installerat och har uppgraderat till en prenumeration på TOTAL aktiverar du din TOTAL-prenumeration i KEY-appen enligt anvisningarna i Jag har redan KEY installerat. Hur använder jag KEY efter att ha uppgraderat till TOTAL?

1. Logga in på ditt My F-secure-konto på din Android-enhet.
  2. När du har loggat in trycker du på huvudmenyn i det övre högra hörnet på sidan My F-Secure. Sidan TOTAL-appar öppnas och visar alla de TOTAL-appar som är tillgängliga för dig. Via den här sidan kan du även komma åt dina prenumerationsuppgifter och kontoinställningar.
  3. Välj KEY.
  4. Välj Installera KEY nu (eller Installera på en annan enhet).
  5. Välj Min enhet och sedan Fortsätt.
  6. Välj Den här enheten och sedan Installera från appbutik. Google Play Butik öppnas och visar installationssidan för lösenordshanteraren F-Secure KEY.
  7. Välj Installera.
  8. När du har installerat KEY på enheten väljer du Öppna. KEY öppnas och visar en självstudiekurs om sina huvudfunktioner.
  9. Svep skärmen till vänster tills du kommer till sista sidan och välj sedan Kom igång. Sidan Välkommen till F-Secure KEY öppnas.
  10. Välj Aktivera.
  11. När fönstret Namnge ny enhet öppnas skriver du in namnet på din enhet och väljer Fortsätt.
  12. Om det här är din första KEY-installation väljer du Skapa huvudlösenord:
    1. Ange ett starkt huvudlösenord.
    2. Upprepa huvudlösenordet för att bekräfta det.
    3. Välj Godkänn och fortsätt. Du har nu installerat KEY på din enhet och kan börja ange lösenord och andra uppgifter i KEY.
  13. För att dina lösenord ska bli tillgängliga även på dina andra enheter måste du ansluta dem. Det gör du genom att göra följande på samtliga enheter:
    1. Installera KEY från vår webbplats eller en relevant appbutik på enheten.
    2. Öppna KEY på den enhet som redan har KEY installerat och gå till Anslutna enheter. Sidan Anslut enheter öppnas och visar synkroniseringskoden (giltig i en minut).
    3. På den nya enheten går du till Anslut enheter, anger den här koden i fältet Ange synkroniseringskod och väljer Anslut.
    4. Ange ditt aktuella huvudlösenord och välj OK. Från och med nu synkroniseras dina lösenord automatiskt mellan dessa två enheter.
Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versionshistorik
Revidering #
8 av 8
Senaste uppdatering:
‎31-05-2019 01:41 PM
Uppdaterat av:

Etiketter (3)