Behöver jag en traditionell säkerhetsprogramvara på min bärbara dator, telefon eller surfplatta om jag har F-Secure SENSE?

Anm: Den här artikeln är enbart tillämplig för dig om du använder den fristående versionen av F-Secure SENSE (inte del av F-Secure TOTAL-paketet).

Med F-Secure SENSE behöver du ingen traditionell säkerhetsprogramvara.

Eftersom F-Secure SENSE använder ett skyddssystem i tre lager som består av SENSE-routern, SENSE-appen och F-Secures Security Cloud måste SENSE-appen installeras på dina datorer och mobila enheter för att de ska få ett fullständigt SENSE-skydd. SENSE-appen används dessutom för installationen av SENSE-routern.

När du är på språng utanför hemnätverket skyddar SENSE-appen även dina mobila enheter. Det är en enkel programvaruapplikation som tar upp färre enhetsresurser än de flesta traditionella säkerhetsprogramvaror.

Anm: Vilka säkerhetsfunktioner som finns tillgängliga för F-Secure SENSE varierar utefter plattform och beroende på om du befinner dig i hemmet med ditt hemnätverk eller på språng. En fullständig lista över säkerhetsfunktionerna finns i artikeln Vilka är de aktuella säkerhetsfunktionerna i F-Secure SENSE?

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versionshistorik
Revidering #
8 av 8
Senaste uppdatering:
‎13-12-2018 10:37 PM
Uppdaterat av:

Etiketter (2)