Behöver jag en traditionell säkerhetsprogramvara på min stationära dator om jag bara använder den i SENSE-nätverket?

Anm: Den här artikeln är enbart tillämplig för dig om du använder den fristående versionen av F-Secure SENSE (inte del av F-Secure TOTAL-paketet).

Med F-Secure SENSE behöver du ingen traditionell säkerhetsprogramvara.

För att få ett extra skyddslager och utnyttja det fullständiga skyddet med din SENSE-router rekommenderar vi att du installerar SENSE-appen på din stationära dator, även om den alltid befinner sig i ditt hemnätverk. Eftersom F-Secure SENSE använder ett skyddssystem i tre lager som består av SENSE-routern, SENSE-appen och F-Secures Security Cloud samarbetar dessa tre element för att hålla dina enheter säkra.

Anm: För stationära datorer är SENSE-appen tillgänglig för både Windows PC och macOS. SENSE-appen för Windows PC och macOS kan inte användas för installation och konfiguration av SENSE-routern. För att installera och konfigurera SENSE-routern ska du ladda ned och installera SENSE-appen på en Android- eller iOS-enhet. Säkerhetsfunktionerna för SENSE-appen för Windows och macOS förklaras i Vilka är de aktuella säkerhetsfunktionerna i F-Secure SENSE?.

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versionshistorik
Revidering #
9 av 9
Senaste uppdatering:
‎13-12-2018 10:35 PM
Uppdaterat av:

Etiketter (2)