Vad gör jag om jag vill uppgradera (förnya) mitt nuvarande Internet Security-abonnemang till F-Secure SAFE?

Om du för närvarande använder F-Secure Internet Security och behöver förnya din prenumeration rekommenderar vi att du uppgraderar ditt Internet Security till F-Secure SAFE. Med SAFE kan du skydda alla dina enheter – inte bara datorn.

Anm: Uppgradera din nuvarande prenumeration till SAFE så nära utgångsdatumet som möjligt. F-Secure SAFE är en annan produkt så de dagar som återstår av din befintliga Internet Security-prenumeration kan inte överföras till din nya SAFE-prenumeration.

Migrera från F-Secure Internet Security till F-Secure SAFE:

1. När det är dags att förnya din prenumeration väljer du köpalternativet för F-Secure SAFE – antingen i det e-postmeddelande du har fått eller på produktens webbsida.
  2. Gå vidare i köpprocessen tills du uppmanas att skapa ett My F-Secure-konto. F-Secure SAFE-prenumerationer kan endast erhållas via tjänsten My F-Secure.
  3. När ditt köp är klart klickar du på Skapa ett konto för My F-Secure. Sidan för att skapa konto visas.

Anm: Du kan även skapa kontot via länken i e-postmeddelandet för orderbekräftelsen.

4. Skapa ett My F-Secure-konto:
    1. Fyll i ditt namn och din e-postadress i relevanta fält. Kontrollera att din e-postadress är korrekt då den kommer att användas som en del av dina inloggningsuppgifter.
    2. Skapa ett lösenord.

Anm: Kontrollera att du har angett lösenordet för ditt konto korrekt. Sök efter stavfel i lösenordet genom att klicka på Visa lösenord.

3. Markera rutan Skicka de senaste nyheterna, tipsen och specialerbjudandena till mig (om den är omarkerad) för att erhålla uppdateringar från F-Secure.
    4. Välj Godkänn och skapa konto. Du omdirigeras till huvudsidan för My F-Secure.
    5. Kontrollera din inkorg:
      • I e-postmeddelandet Bekräfta din e-postadress klickar du på Bekräfta för att säkerställa att du erhåller uppdateringar från F-Secure; och
      • Klicka på länken i e-postmeddelandet Aktivera ditt F-Secure-konto nu för att bekräfta e-postadressen för ditt konto.

Ditt konto har bekräftats och genererats.

5. F-Secure SAFE är en separat produkt och därför behöver du ladda ned och installera produkten på din dator. Under installationen kommer din gamla Internet Security-produkt att bytas ut mot SAFE.

Starta ditt skydd genom att klicka på Lägg till enhet och följ instruktionerna på skärmen.

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versionshistorik
Revidering #
8 av 8
Senaste uppdatering:
‎11-10-2019 03:17 PM
Uppdaterat av: