Paypal lähetys jumii

Korona
Korona Viestejä: 1 New Member

Eli pankkisuojaus ei anna mitään nääkyviin kun paypalin omilla sivuilla painaa 'lähetä' valikkoa. Selain Chrome, Win10. Sammuttamalla pankkisuojauksen toimii heti ja sivu latautuu. 

 

v(/&(&%/% kun tällänenkin asia pitää tänne valittaa, ei mua sinänsä kiinosta mikä siinä mättää, kunhan homma korjataan... mutta kun ei ole mitään 'ilmoita häiriöistä' mahdollisuutta. Pankkisuojauksen kanssa moneen kertaan ennenkin tapellut, nykyään yleensä sammutan sen heti kun alkaa tökkimään... 

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Korona !

     

    Lainaus tästä linkistä

     

    Kun pankkitoimintojen suojaus on käytössä, kaikki avaamasi verkkosivustot tarkistetaan lähettämällä kysely Security Cloud -palveluumme. Tällä tarkistuksella pankkitoimintojen suojaus saa tiedon siitä, onko sivusto luotettujen pankkisivustojen luettelossa.

     

    Alla muutamia syitä jonka takia pankkitoimintojen suojaus voi estää sivun pankkisivun sisällä

     

    • Tämän luokittelu puuttuu tai on määritelty virheellisesti tietokantaamme.
    • Pankkisivun sisällä on toinen sivusto, joka tulee eri verkkotunnuksesta (domain)

     

    Tässä tapauksessa jotta asiaa päästään selvittämään hieman tarkemmin, olisi hienoa jos pystyisit olemaan yhteydessä chat-tukeemme tai puhelintukeemme. Tämän avulla saamme avattua erillisen tiketin ja voimme tutkia asiaa paremmin sekä saamme tarvittavat tiedot/linkit jatkoselvitystä varten.

     

    Löydät yhteystietomme täältä

     

    Kiitos yhteistyöstä!

  • EskoForssa
    EskoForssa Viestejä: 1 Observer
    editoi heinäkuu 2020

    Paypal maksu muuttui hyvin vaikeaksi kesäkuun lopulla 2020. 01.07.2020 Maksu ei enää onnistunut.

    Kirjoitin 10cm x 5cm kokoiseen ruutuun läppärillä sähköposti ja salasanan. Akoi kirjautumaan Paypal tilille, lopetti sen 5 sek kuluttua ja tämä kirjautumisruutu tuli valkoiseksi. koko näyttö tuli harmaaksi ja keskellä oli tieto että kirjaudutaan. mitään ei kuitenkaan tapahtunut.

    Kesäkuussa useiden peruutuksien ja uusien kirjautumisen jälkeen maksu onnistu

    Heinäkuussa *piti poistaa pankki suojaus*, muuten maksu ei onnistunut. Yritin kymmeniä kertoja aina jäi jumiin.

    Olen maksanut Paypalilla yli tuhat kertaa , kymmeniä kertoja joka kuukausi.😁

  • JyrkiLahtonen
    JyrkiLahtonen Viestejä: 5 Explorer

    Samanlainen ongelma minulla.

    SAFE ja Firefox eivät kykene yhteistyöhön PayPal-sivustolla käydessäni.

    Systeemini:

    Windows 10, Firefox

    Faktat

    • Marraskuun 28. päivä käytin onnistuneesti PayPalia Firefoxin sisältä
    • Joulukuun 2. päivä tehtiin SAFE-päivitys
    • Joulukuun 24. päivä yritys kirjautua PayPaliin Firefoxista epäonnistui (screenshot ohessa)
    • Toissapäivänä aloin tehdä kokeita. Pystyn kirjautumaan PayPaliin Edgestä (mutta kaikki nettiaktiviteettini on Firefoxissa, joten tämä ei ole ratkaisu). SAFE valvoi tapahtumaa onnistuneesti.
    • Pystyn kirjautumaan PayPaliin myös Firefoxista, jos ensin deaktivoin SAFEn pankkitoimintasuojauksen.

    Ongelma saattaa liittyä (ks. screenshot) siihen, että PayPalin kirjautumisprosessissa ilmeisesti Firefox jostain minulle käsittämättömästä syystä haluaa vaihtaa sertifikaatteja Googlen kanssa. Mozillan tukisivuilla joku esitti epäilyn, että tietoturvasoftat joskus puuttuvat tähän prosessiin, mutta en osaa sanoa, miksi tämä ei vaikuttaisi Edgen toimintaan samalla tavalla.

  • JyrkiLahtonen
    JyrkiLahtonen Viestejä: 5 Explorer

    Sain puhelimitse ystävällistä ja pätevää teknistä tukea edellisen viestiin ongelmaani. Teimme seuraavat kokeet:

    • avataan Firefoxin yksityinen ikkuna, ja kokeillaan siellä - ei auttanut
    • kokeillaan Firefoxia ilman "GoogleAnalyticsBlocker" -lisäosaa - ei auttanut
    • kokeiltiin Firefoxin tietoturva-asetuksien säätämistä tasolle "Tavallinen" (normaalisti minulla on "Oma" asetus, jossa mm. 3. osapuolien evästeet estetään - ei auttanut sekään.

    Jo ennen puheluani olin kokeillut perustyökalua "tyhjennä välimuisti ja deletoi evästeet" - ei auttanut sekään. Kaikkien noiden yritysten välissä käynnistin selaimen uudelleen.


    MUTTA jotakin nämä teknisen tuen neuvot saivat aikaan. Kävin happihypyllä vaimon kanssa. Ilmeisesti tämä Firefoxin asetusten kanssa touhuaminen lopulta resetoi jonkin avainasian. Ongelma on nimittäin nyt poistunut, ja juuri äsken pystyin kirjautumaan PayPaliin.


    Olen tietenkin edelleen kiinnostunut kuulemaan teorioita siitä, mikä tuossa mahtoi olla pielessä. Koska aivan varmasti SAFEn käyttäjien joukossa on paljon ihmisiä, jotka käyttävät Firefoxia ja PayPalia, eikä ongelma ilmeisesti ole kovin tavallinen, niin se voi olla haastavaa reprodusoida.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot