Minne katosi Käytönvalvonta/Lapsilukko -valikko?

Aspirant

Viite: Minne katosi Käytönvalvonta/Lapsilukko -valikko?

Ei helv***i !!

Nyt sitten poika ei voi käyttää mitään puhelimen sovellusta kun aikarajoitus on umpeutunut.

Siis ei voi soittaa eikä lähettää txt, heti tulee ilmoitus että aikarajoitus umpeutunut.

Onko tämä tällä viikolla latautuneen päivityksen ansiota??!!!

Puhelin on Sony XperiaXA

Aspirant

Samaa mieltä - kohta käyttänyt F-securen tuotteita jo 12 vuotta, ja tämä on kyllä F-securelta pohjanoteeraus! Miten voidaan implementoida näin radikaalisti sovelluksen ominaisuuksia muuttava versiopäivitys tällä tavalla, informoimatta asiasta sovelluksen käyttäjiä? Ja miksi yleensä lapsilukko piti poistaa, mielestäni tuotteenne käyttäjät ovat sen arvoisia, että ansaitsevat edes selityksen! Minä taistelin koko eilisen illan Safen kanssa, kun 6 ja 8 -vuotiaat poikani alkoivat yhtäkkiä latailemaan Play -kaupasta pelejä, surffailemaan netissä ja pelaamaan toista tuntia, kun normaalisti peliaika 30 - 60min. Minä olen juurikin lapsilukon avulla pystynyt tehokkaasti rajoittamaan em. toimintoja. Tämäkö on mielestänne hyvää tietoturvaa?

Oletteko ottaneet huomioon sen, että peleissä pyörivät mainokset ja "mikromaksukilkkeet" saattavat vielä lapset haitallisille sivustoille tai yleensäkin internettiin sekä You Tube -sovellukseen - nämä pystyi aikaisemmin tehokkaasti estämään lapsilukolla estämällä Safe Browserin ja You Tube -sovelluksen käynnistymisen? Tuo perhesäännöillä rajoittaminen näyttää lapsilukkotoiminnon jälkeen kömpelöltä ja hyödyttömältä - minulla ei ole mitään intressejä rajoittaa koko puhelimen käyttöä, sehän vaarantaa lasten turvallisuuden! (TeemuJ:n kommentti sivulla 3) Lapsilukolla pystyi myös sallimaan "hyödylliset peli", kuten matikkapelit jne. - eli aikarajoituksella sai metelipelit kuriin ja lapset motivoitua pelaamaan niiden sijasta jotain koulunkäyntiä hyödyttäviä pelejä.

Luulisin, että useat lapsiperheet taistelevat lasten peliaikojen kanssa ja meillä lapset ovat hyväksyneet ja tottuneet siihen, että Safe ilmoittaa peliajan loppuneen - ei ole tarvinnut itse neuvotella asiasta. Olen vieläpä mainostanut muille tuttaville, miten helposti lasten pelaamisen rajoittaminen Safella onnistuu, ja  nyt tällainen temppu vasten kasvoja - Harmi, etten minäkään kyllä enää tule todellakaan suosittelemaan F-securea tuttavilleni! Lapsilukko on aivan oleellinen syy minulle käyttää tuotettanne, ja nyt pitää vaaan ryhtyä tutkimaan kilpailijoiden tuotteita - josko niistä löytyisi vastaava ominaisuus. Todella harmi!

Novice

Lapsilukko kadonnut, kuinka näin amatöörimäisesti voidaan toimia?

Meille android puhelimeen tuo F-Secure Safen lapsilukko ominaisuus oli keskeinen. Vastaavien ohjelmien vertailussa halusimme kannattaa kotimaista ja valitsimme F-securen. Lapsilukko ohjelma oli loistava. Nyt sitten kertomatta asiakkailleen F-Secure menee ja poistaa kyseisen ohjelman ja vieläpä maksullisesta versiosta. Kuka toimii näin amatöörimäisesti? Todella törkeää toimintaa.

Saanen kysyä mikä järki? Kuka insinööri keksi tälläisen että on hyvä idea?

Ei tälläisi ominaisuuksia mennä tälläisistä ohjelmista vaan poistamaan! Otan maanantaina teihin puhelimella yhteyttä ja haluan rahani takaisin ja ostan toisen ohjelman sellaiselta yhtiöltä joidenka toimintaan voi luottaa!!!  En enää koskaan osta f-securen tuotteita.

Aspirant

Re: Lapsilukko kadonnut, kuinka näin amatöörimäisesti voidaan toimia?

Koulut alkaa. Missä lapsilukko? Mikä on aikataulu ? Mikä lapsilukko toimii Safen kanssa hyvin?

Aspirant

Tämä topic merkattu ratkaistuksi mutta puuttuvia ominaisuuksia ei näy eikä kuulu. Reilu kuukausi mennyt, joko alkaa olemaan tietoa aikataulusta? Smiley Indifferent

Aspirant

Kommentoin tätä jupakkaa erillisessä ketjussa, koska tämä on merkitty ratkaistuksi ja koska keskityn enemmän F-securen ala-arvoiseen tapaan hoitaa tätä asiaa.

https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Ala-arvoista-toimintaa-F/td-p/97800

Aspirant

Tätä tosiaan kaivataan. On mennyt aika säätämiseksi tämä aikarajoilla leikkiminen.

Sinänsä nämä perhesäännöt ovat ihan ok, mutta tuo lapsilukon sovelluskohtainen rajoitusmahdollisuus on kyllä keskeinen.

Todennäköisesti tätä viestiketjua ei kukaan enää lue, koska näitä ratkaisun jälkeisiä kommentteja ei F-Securen puolelta ole millään tavalla kommentoitu.

Mikäköhän tämän ominaisuuden palautuksessa tosiaan on aikataulu?

Former F-Secure Employee

Hei ja kiitos antamastanne palautteesta.

Olen välittänyt palautteen tuotekehityksellemme.

Heiltä saamani tiedon mukaan tämä poistunut Käytönvalvonta/Lapsilukko-ominaisuus on tulossa takaisin tämän vuoden loppuun mennessä.

Valitettavasti minulla ei ole antaa teille tämän tarkempaa ajankohtaa.

Ystävällisin terveisin/Best Regards, Tapsucca
Saitko apua? Kiitä vastauksen antajaa tykkäämällä vastauksesta.

Ratkesiko ongelmasi? Paina "Hyväksy ratkaisuksi" niin muutkin saavat tietää.

Has somebody helped you? Say thanks by giving likes.

Has your issue been solved? Mark the post using "Accept As Solution" button to let others know.

View solution in original post

Scholar

Minulla on yli vuosi jäljellä tilausta useammalle laitteelle ja haluan lopettaa tilauksen, kun on ko. ohjelma ostettu ainoastaan lapsilukon ja paikannuksen takia. Ensiksi loppui toimimasta lapsilukko ja usein paikannus ilmoittaa kaikilla laitteilla

"Laitteen sovellukseen Finder ei saatu yhteyttä. Yritä hetken kuluttua uudelleen."

Mistä saan rahani takaisin, kun ohjelma ei enää tee sitä mitä lupasi ostettaessa!!!

Aspirant

asseri, soita f-securen aspaan.

Siellä voivat auttaa.