Hoe kan ik mijn Android-apparaat op afstand wissen?

Vraag

Hoe kan ik mijn Android-apparaat op afstand wissen?

Antwoord

Wanneer u uw mobiele apparaat kwijt bent of wanneer het is gestolen, kunt u alle informatie die in uw apparaat is opgeslagen verwijderen om te voorkomen dat iemand deze opent. Hiervoor moet u echter wel de op afstand bedienbare Anti-Theft hebben ingesteld.

Wanneer u uw apparaat wist, verwijdert Anti-Theft alle persoonlijke informatie die op het apparaat is opgeslagen. De informatie kan niet worden hersteld nadat deze is gewist.

Wissen op afstand zet de fabrieksinstellingen van het apparaat terug, waarmee alle gebruikersgegevens uit het apparaatgeheugen worden verwijderd. Alle systeemmappen, interne geheugenkaarten en -stations en externe geheugenkaarten worden gewist. Bij geheugenkaarten wordt bij wissen op afstand de indextabel beschadigd, omdat het volledig wissen van een grote geheugenkaart nu eenmaal lang kan duren. Wanneer u de gewiste kaart met de beschadigde indextabel probeert te openen, wordt u gevraagd deze te formatteren. Omdat geheugenkaarten makkelijk uit het apparaat zijn te verwijderen, bevelen wij aan dat u alle waardevolle gegevens in het apparaatgeheugen opslaat.

Uw mobiele apparaat op afstand wissen:

1. Verstuur het volgende SMS-bericht naar uw apparaat:
    #WIPE#<beveiligingscode>
    (Voorbeeld: #WIPE#abcd1234).

Wanneer het apparaat wordt gewist, worden alle op het apparaat opgeslagen gegevens verwijderd.

Dit artikel in het Engels lezen

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versiegeschiedenis
Revisienr.
4 van 4
Laatste update:
‎29-03-2016 04:47 PM
Bijgewerkt door: