Hoe kan ik de pc van mijn kind beveiligen met F-Secure SAFE?

In dit artikel wordt beschreven hoe u de pc van uw kind kunt beveiligen met F-Secure SAFE door middel van de functie Gezinsregels. Ook laten we u zien hoe u een profiel voor uw kind maakt, tijdslimieten instelt en inhoud filtert voor uw kind op dit apparaat.

Aangezien u een kindprofiel gaat toevoegen, kunt u dit uitsluitend via uw eigen Mijn F-Secure-account doen.

U beveiligt de pc van uw kind als volgt:

1. Meld u aan bij Mijn F-Secure met de gebruikersnaam en het wachtwoord van het account.
  2. Selecteer in Mijn F-Secure TOTAL-apps in de bovenste balk.
  3. Selecteer op het Mijn F-Secure-dashboard SAFE.
  4. Selecteer Apparaat toevoegen. Het venster Wiens apparaat wilt u beveiligen? wordt geopend.
  5. Selecteer Apparaat van mijn kind en selecteer vervolgens Doorgaan. Het venster Apparaattype kiezen wordt geopend.
  6. Selecteer Deze computer en selecteer vervolgens Downloaden voor Windows.
  7. Blijf in de internetbrowser en zoek het netwerkinstallatieprogramma in de downloadmap door op het toetsenbord op Ctrl + J te drukken.
  8. Voer het netwerkinstallatiebestand uit. De F-Secure-setup wordt gestart.
    1. Wanneer het venster Welkom bij SAFE wordt geopend, klikt u op Doorgaan.
    2. Voer de naam in van het kind wiens pc u wilt beveiligen en voor wie u de gezinsregels gaat instellen.
    3. Selecteer de leeftijdsgroep van het kind en klik op Volgende.
    4. Klik op Volgende om tijdslimieten en het filteren van inhoud voor het kind in te stellen.
    5. Klik eerst op de knop Bewerken om de dagelijkse limieten voor gebruik van het apparaat in te stellen en selecteer de tijd waarop de pc elke dag mag worden gebruikt, zowel voor doordeweekse dagen als het weekend. Klik vervolgens op Opslaan om de instellingen op te slaan.
    6. U kunt voorkomen dat het kind het apparaat 's nachts gebruikt door op de knop Bewerken te klikken en de bedtijden voor doordeweekse dagen en het weekend in te stellen. Klik ten slotte op Opslaan om de bedtijdinstellingen op te slaan en klik op Volgende.
    7. Selecteer de typen webinhoud die u voor het kind wilt blokkeren en klik op Volgende.
    8. Klik op Accepteren en scannen.
    Het installatieproces wordt gestart. U hoeft nu alleen maar toe te staan dat de installatie wordt voltooid. Dit duurt hooguit een minuut.

F-Secure SAFE is nu op de pc van uw kind geïnstalleerd, en het internetgebruik van uw kind is beveiligd volgens uw configuratie.

U kunt de instellingen voor de gezinsregels voor het kind bekijken door links op de hoofdpagina van SAFE op Gezinsregels te klikken.

Als u de instellingen voor gezinsregels op een later moment wilt wijzigen, meld u zich aan bij uw Mijn F-Secure-account. Klik op het profiel van het kind om de instellingen voor gezinsregels weer te geven en te wijzigen.

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versiegeschiedenis
Revisienr.
11 van 11
Laatste update:
‎11-10-2019 02:57 PM
Bijgewerkt door: