Hoe installeer ik F-Secure SAFE op het Android-apparaat van mijn kind en stel ik Gezinsregels in?

In dit artikel wordt beschreven hoe u F-Secure SAFE op het Android-apparaat van uw kind installeert en voor het eerst Gezinsregels instelt. We doorlopen de volgende instellingen voor Gezinsregels:

• Toepassingsbeheer
  • Gebruikslimiet apparaat
  • Inhoud filteren

Op het Android-apparaat van uw kind

1. Open Play Store, zoek op F-Secure SAFE en selecteer vervolgens de app.
  2. Selecteer Installeren en vervolgens Openen zodra de installatie voltooid is.
  3. Vink het vakje aan als u ons niet-gepersonaliseerde gegevens wilt sturen. Selecteer Accepteren en doorgaan.
  4. Voer de volgende handelingen uit:
    1. Selecteer Toestaan in het venster F-Secure SAFE toestaan om telefoongesprekken te voeren en te beheren;
    2. Selecteer Toestaan in het venster F-Secure SAFE toestaan om toegang te krijgen tot de locatie van het apparaat?;
    3. Selecteer Toestaan in het venster F-Secure SAFE toestaan om toegang te krijgen tot foto's, media en bestanden op uw apparaat.
  5. Meld u aan bij uw Mijn F-Secure-account.
    1. Selecteer Aanmelden.
    2. Voer uw inloggegevens van Mijn F-Secure in.
    3. Selecteer Aanmelden.
    Als u nog geen geldig Mijn F-Secure-account hebt, selecteert u Account maken.
  6. Selecteer Installeren voor een kind? en vervolgens:
    1. Selecteer Nieuw kindprofiel in de vervolgkeuzelijst en vervolgens Doorgaan.
    2. Voer bij Naam een naam in en selecteer de leeftijdsgroep.
    3. Selecteer Volgende.
  7. Gezinsregels instellen
    1. Selecteer Volgende en vervolgens Toepassingsbeheer inschakelen.
  8. Applicatiebeheer
    1. Kies de standaardinstelling voor nieuw geïnstalleerde apps: Tijdsgebonden of Geblokkeerd.
    2. Kies hoe u apps die momenteel zijn geïnstalleerd wilt behandelen: Tijdsgebonden, Toegestaan of Geblokkeerd.
  9. Dagelijkse tijdslimieten
    1. Verschuif de schuifregelaar naar rechts om dagelijkse tijdslimieten in te schakelen. Vervolgens voor apps die u hebt ingesteld als tijdsgebonden:
      1. Verschuif de schuifregelaar naar de gewenste tijdsduur voor weekdagen en weekenden.
      2. Selecteer Volgende.
  10. Bedtijd

Voor apps die u hebt ingesteld als tijdsgebonden:

1. Verschuif de schuifregelaar om het toegestane tijdvak op te geven voor schoolnachten en weekenden.
    2. Selecteer Volgende.
  11. Inhoud filteren
    1. Selecteer de inhoudscategorieën die u voor uw kind wilt blokkeren door de desbetreffende selectievakjes in te schakelen.
    2. Selecteer Volgende.
  12. Op de pagina Bijna klaar, selecteert u Volgende.
  13. Selecteer Doorgaan op de pagina Instellingen inschakelen. De functie Gezinsregels vereist toestemming van de apparaatbeheerder.
  14. Op de pagina App voor apparaatbeheer activeren? selecteert u Deze app voor apparaatbeheer activeren.
  15. Selecteer Doorgaan op de pagina Toegankelijkheid inschakelen.
  16. Op de pagina Toegankelijkheid gaat u naar Gedownloade services en selecteert u F-Secure SAFE.
  17. Verschuif de schuifregelaar en selecteer OK.
  18. Voer indien nodig de pincode van uw apparaat in om verder te gaan.

F-Secure SAFE is nu geïnstalleerd op het Android-apparaat van uw kind en de functie Gezinsregels is ingesteld.

U kunt de instellingen voor Gezinsregels voor het kind bekijken door in het hoofdscherm van de app Gezinsregels te selecteren.

Als u deze instellingen voor Gezinsregels wilt wijzigen, meldt u zich op een willekeurig apparaat aan bij uw Mijn F-Secure-account. Klik op het profiel van het kind om de instellingen voor Gezinsregels weer te geven en te wijzigen.

Pricing & Product Info

For product info and pricing please go to the F-Secure product page

Versiegeschiedenis
Revisienr.
12 van 12
Laatste update:
woensdag
Bijgewerkt door: