Ala-arvoista toimintaa F-securelta - SAFE ei enää ole käyttökelpoinen

Valtemari
Valtemari Viestejä: 14 Explorer

F-secure päätti sitten kesällä poistaa SAFE:sta lapsiperheiden eräät tärkeimmät toiminnot, kuten vanhempien mahdollisuuden päättää mitä ohjelmia laitteessa saa käyttää ja kuinka paljon päivässä. Tilalle tuli "kokonaisruutuaika", joka on ihan eri asia ja josta en olisi koskaan sellaisenaan maksanut.

 

Toisessa ketjussa (https://community.f-secure.com/t5/F-Secure-SAFE/Minne-katosi-K%C3%A4yt%C3%B6nvalvonta/td-p/95966) asiasta ovat monet kyselleet, mutta toistaiseksi F-secure on tyytynyt vastaamaan että ominaisuus on poissa ja seuraavasti: "Kiitos paljon palautteesta! Se on nyt välitetty eteenpäin kehittäjillemme."

 

Em. ketju on merkitty "ratkaisuksi". Voikohan maksavia asiakkaita tämän enempää aliarvioida ja millä tavalla asia on ratkaistu? Aivan kuin Microsoft poistaisi MS Exclistä jako- ja kertolaskutoiminnot asiakkaita kuulematta ja sitten sanoisi että ne tulevat joskus hamassa tulevaisuudessa takaisin. Maksavan asiakkaan pettämisenä minä tämän koen, kun maksetusta ohjelmasta viedään varoittamatta tärkeimmät ominaisuudet. Aloitin uuden ketjun, sillä omasta näkökulmastani F-securen tapa hoitaa tätä asiaa tekee ongelmasta paljon suuremman. Jos fiksusti olisitte toimineet, antaisitte asiakkaillenne *välittömästi* mahdollisuuden asentaa takaisin vanhemman version, jossa nuo toiminnot ovat. Ja jos vielä fiksummin olisitte toimineet, olisitte kysyneet asiakkailtanne etukäteen mitä nämä haluavat.

 

Omassa perheessä asia ratkeaa ihan muutaman päivän sisällä kun tilaus on onneksi katkolla. Jos sama hiljaisuus jatkuu eikä asiaan näy parannusta, on onneksi helppo vaihtaa tuotetta toiseen. Halusin vielä antaa kotimaiselle toimijalle mahdollisuuden. Tähän asti olen suositellut Safea ja F-securea tutuille, mutta tämän kokemuksen jälkeen en sitä enää tee, ellei korjaavaa liikettä tapahdu pian.

 

Ps. uudessä järjestelmässänne on jotain älyttömyyksiä, jotka tässä kehitysideoina tuon esiin:

 

1. Miksi sääntöjen nimi on "perhesäännöt", kun ne täytyy jokaiselle määrittää erikseen? Jos perheessä on vaikka 3 suunnilleen samanikäistä tenavaa, on heillä todennäköisesti suunnilleen samanlainen nukkuma-aika. Ainakin mahdollisuus määrittää samoja sääntöjä usealle käyttäjälle pitäisi olla.

2. Miksi pienin mahdollinen käyttöaika on 15 minuuttia eikä 0 minuuttia? Joissain perheissä pidetään päiviä joina ei saa pelata lainkaan. Miksi F-secure haluaa kävellä sen yli?

 

 

Viestejä yhteensä

  • Tapsucca
    Tapsucca Viestejä: 499 Former F-Secure Employee

    Hei @Valtemari ja kiitos viestistänne.

     

    Kiitos huomioistanne ja olen myös nämä välittänyt kehittäjiemme tietoon.

     

    Tosiaan kuten tuossa alkuperäisessä keskustelussa mainitsinkin, niin sain nyt tietoa SAFE-tuotteen kehittäjiltämme ja tämä Lapsilukko-ominaisuus on tulossa takaisin tämän vuoden aikana.

     

    Valitettavasti tarkempaa ajankohtaa minulla ei ole kertoa.

  • asseri
    asseri Viestejä: 4 New Member

    Minulla on yli vuosi jäljellä tilausta useammalle laitteelle ja haluan lopettaa tilauksen, kun on ko. ohjelma ostettu ainoastaan lapsilukon ja paikannuksen takia. Ensiksi loppui toimimasta lapsilukko ja usein paikannus ilmoittaa kaikilla laitteilla

    "Laitteen sovellukseen Finder ei saatu yhteyttä. Yritä hetken kuluttua uudelleen."

     

    Mistä saan rahani takaisin, kun ohjelma ei enää tee sitä mitä lupasi ostettaessa!!!

  • Rafu
    Rafu Viestejä: 7 Observer

    "Aivan kuin Microsoft poistaisi MS Exclistä jako- ja kertolaskutoiminnot asiakkaita kuulematta ja sitten sanoisi että ne tulevat joskus hamassa tulevaisuudessa takaisin"

     

    Tuo on aivan loistavasti muotoiltu vertaus! Samanlainen fiilis täälläkin...

  • Valtemari
    Valtemari Viestejä: 14 Explorer

    Kannattaisi varmaan saattaa tämä asia sovelluskehittäjien lisäksi myös firmanne toiminnasta vastaavien tietoon, sen verran iso moka tämä oli. Meidän tilaus perutaan myös ja siirrymme kilpailijan asiakkaiksi. 

  • Valtemari
    Valtemari Viestejä: 14 Explorer

    Tiedoksi vielä että olisin harkinnut uudelleen, jos keskeiset ominaisuudet (joista on maksettu) olisi palautettu lähes välittömästi. "Joskus tämän vuoden aikana" toimii ehkä jonkun nyrkkipajan vastauksena.

  • VillAlij
    VillAlij Viestejä: 1 New Member

    Itse olen kovasti etsinyt sellaista ratkaisua, joka toimii perheessä, jossa on Androidia ja iPhonea sekaisin.

     

    Esim. iOS ei käyttöjärjestelmänä luovuta yksittäisen sovelluksen ajanhallintaan tietoa, jonka vuoksi aikaisemmin käytössä ollut Screen Time -sovellus meni romukoppaan nuorimmaisen kanssa, kun uudeksi puhelimeksi päätyi iPhone SE. Androidilla homma toimi kuin junan vessa.

     

    Tässä tuntuisi olevan oikeasti markkinaraon paikka jollekin toimittajalle rakentaa ratkaisu, joka tukee sovellustason aikarajoituksia sekä Androidissa ja iPhonessa + puhelimen käyttöä seuraavan aikuisen käyttöjärjestelmän ei tarvitse olla sama kuin lapsen puhelimessa. Itse latasin nyt SAFEsta 30 pv:n kokeiluversion - katsotaan mitä nuo perhessäännöt näin vuonna 2018 näyttävät.

  • Ninochka
    Ninochka Viestejä: 3 New Member

    Samoin kävi meillä, eli Screen Time irtisanottiin sen täydellisen epävarmuuden ja toimimattomuuden vuoksi. Softa tipahti pois yllättäen ja varoittamatta lapsen puhelimesta, ja ilman mitään näkyvää syytä (esmes päivitystä). Palvelun tarjoaja syyttää toistuvasti Huaweita, joten nyt on jännä nähdä kokeilujaksolla miten Safe pelaa  yhdistelmässä lapsen Honor 7+ minun iPhone S6.

  • jaoler
    jaoler Viestejä: 12 Explorer

    "2. Miksi pienin mahdollinen käyttöaika on 15 minuuttia eikä 0 minuuttia? Joissain perheissä pidetään päiviä joina ei saa pelata lainkaan. Miksi F-secure haluaa kävellä sen yli?"

    Tämä on tosiaan älytön ominaisuus. Yhtä älytön on se, ettei nukkumaanmenoaikaa saa valita vapaasti: Jos haluan sen alkavan vaikka loma-aikaan 1.00, tämä ei ole mahdollista.

    Ohjelma muuttuu vaan huonommaksi jatkuvasti. Ennen nukkumaanmenoajan sai valita numeroita näpyttelemällä, minuutin tarkkuudella. Nyt se on laitettu johonkin liukuvalikkoon, jossa asteet menee puolen tunnin välein.

    On käsittämätöntä, että F-secure päättää mikä on sopiva nukkumaanmenoaika lapselle.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot