Hur slår jag på Föräldrakontroll på mitt barns Android-enhet? - F-Secure Community
<main> <article class="userContent"> <p> </p>Hur slår jag på Föräldrakontroll på mitt barns Android-enhet? <p><strong>Anm:</strong> Den här artikeln gäller enbart Android-enheter med F-Secure Mobile Security.</p> <ol><li> Öppna <strong>F-Secure Mobile Security</strong>-appen på barnets mobila enhet. </li> <li> Välj <strong>Föräldrakontroll</strong>. </li> <li> Tryck på <strong>Föräldrakontroll</strong>-skjutreglaget för att slå på det. </li> <li> Välj <strong>Fortsätt</strong>. Om du inte har aktiverat enhetsadministratören väljer du <strong>Aktivera</strong>. </li> <li> Ställ in en säkerhetskod genom att ange den två gånger och välj sedan <strong>Fortsätt</strong>. </li> <li> Ange en e-postadress, så att vi kan skicka dig instruktioner om återställning om du glömmer din säkerhetskod, och välj sedan <strong>Fortsätt</strong>. <strong>Obs!</strong>Använd din egen e-postadress för att få återställningsinstruktionerna eftersom detta gäller barnets enhet. </li> <li> Om du inte har aktiverat tillgänglighetstjänsten för F-Secure Mobile Security visas sidan <em>Aktivera tillgänglighet</em>. Välj <strong>Fortsätt</strong> för att komma åt inställningssidan för <strong>Tillgänglighet</strong>. </li> <li> Under <strong>Installerade tjänster</strong> väljer du <strong>F-Secure Mobile Security</strong> och skjuter reglaget för att aktivera det. </li> <li> Välj <strong>OK</strong>. </li> </ol><p>Föräldrakontroll är nu aktiverat. Du kan nu begränsa tid, innehåll och appar på barnets enhet.</p> <div id="related"> <strong>Närliggande information</strong> <ul><li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-sv/kb/articles/5183-anvaenda-foeraeldrakontroll-pa-barnets-android-enhet">Använda Föräldrakontroll på barnets Android-enhet</a></li></ul></div> <br> </article> </main>