Community
User Guides
Support
Community
Help Forums
English Forum
General
About our Community
General Discussion
News and Feedback
Products
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Beta programs
Feature Requests
Finnish Forum (Tukifoorumi)
Tuotteet Kotiin
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Muut tietoturvatuotteet
Support Articles
Language
English
Suomi
Deutsch
Français
日本語
Svenska
Dansk
Italiano
Nederlands
Norsk
Polski
中文 (繁體)
Products & Services
F-Secure TOTAL
F-Secure SAFE / Internet Security / Anti-Virus
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Common topics
User Guides
Support
Login
|
Register
Hur installerar jag F-Secure SAFE på mitt barns Android-enhet och konfigurerar Familjeregler? - F-Secure Community
<main> <article class="userContent"> <p> </p>Hur installerar jag F-Secure SAFE på mitt barns Android-enhet och konfigurerar Familjeregler? <p>I den här artikeln beskriver vi hur du installerar F-Secure SAFE på ditt barns Android-enhet och konfigurerar Familjeregler för första gången. Vi går igenom följande Familjeregler-inställningar:</p> <div> <ul><li>Programkontroll</li> <li>Gränser för enhetsanvändning</li> <li>Innehållsfiltrering</li> </ul></div> <p><strong>På ditt barns Android-enhet</strong></p><ol><li> Öppna <strong>Play Butik</strong>, sök efter <strong>F-Secure SAFE</strong> och välj appen. </li> <li> Välj <strong>Installera</strong> och, när appen har installerats, <strong>Öppna</strong>. </li> <li> Markera kryssrutan om du vill skicka icke-personliga data till oss. Välj <strong>Godkänn och fortsätt</strong>. </li> <li> Gör följande: <ol type="a"><li> I fönstret <strong>Vill du tillåta F-Secure SAFE att ringa och hantera telefonsamtal?</strong> väljer du <strong>Tillåt</strong>; </li> <li> I fönstret <strong>Vill du tillåta F-Secure SAFE att komma åt enhetens plats?</strong> väljer du <strong>Tillåt</strong>; </li> <li> I fönstret <strong>Vill du tillåta F-Secure SAFE att komma åt bilder, media och filer på din enhet?</strong> väljer du <strong>Tillåt</strong>. </li> </ol></li> <li> Logga in på ditt My F-Secure-konto. <ol type="a"><li> Välj <strong>Logga in</strong>. </li> <li> Ange dina inloggningsuppgifter för <strong>My F-Secure</strong>. </li> <li> Välj <strong>Logga in</strong>. </li> </ol> Om du inte har ett giltigt <strong>My F-Secure</strong>-konto än väljer du <strong>Skapa konto</strong>. </li> <li> Välj <strong>Installerar du för ett barn?</strong> och sedan: <ol type="a"><li> Välj <strong>Ny barnprofil</strong> från listrutan och sedan <strong>Fortsätt</strong>. </li> <li> I fältet <strong>Namn</strong> anger du ett namn och väljer åldersgrupp. </li> <li> Välj <strong>Nästa</strong>. </li> </ol></li> <li> Konfigurera Familjeregler <ol type="a"><li> Välj <strong>Nästa</strong> och sedan <strong>Aktivera Programkontroll</strong>. </li> </ol></li> <li> <strong>Appkontroll</strong> <ol type="a"><li> Välj den nya standardinställningen för nyinstallerade appar: <strong>Tidsbegränsade</strong> eller <strong>Blockerade</strong>. </li> <li> Välj hur du vill hantera installerade appar: <strong>Tidsbegränsade</strong>, <strong>Tillåtna</strong> eller <strong>Blockerade</strong>. </li> </ol></li> <li> <strong>Dagliga tidsgränser</strong> <ol type="a"><li> Svep reglaget till höger för att aktivera dagliga tidsgränser. Gör sedan följande för appar som du har ställt in som tidsbegränsade: <ol type="i"><li>Skjut reglaget till önskad tidslängd för veckodagar och helger.</li> <li>Välj <strong>Nästa</strong>.</li> </ol></li> </ol></li> <li> <strong>Läggdags</strong> <p>För appar som du har ställt in som tidsbegränsade:</p> <ol type="a"><li> Skjut reglaget för att ange den tillåtna tidsperioden för skolkvällar och helger. </li> <li> Välj <strong>Nästa</strong>. </li> </ol></li> <li> <strong>Innehållsfiltrering</strong> <ol type="a"><li> Välj vilka innehållskategorier du vill blockera för ditt barn genom att markera kryssrutorna. </li> <li> Välj <strong>Nästa</strong>. </li> </ol></li> <li> På sidan <em>Nästan klar</em> väljer du <strong>Nästa</strong>. </li> <li> På sidan <em>Aktivera inställningar</em> väljer du <strong>Fortsätt</strong>. Funktionen Familjeregler kräver enhetsadministratörsbehörighet. </li> <li> På sidan <em>Aktivera enhetsadministratörsapp?</em> väljer du <strong>Aktivera den här enhetsadministratörsappen</strong>. </li> <li> På sidan <em>Aktivera tillgänglighet</em> väljer du <strong>Fortsätt</strong>. </li> <li> På sidan <em>Tillgänglighet</em> väljer du <strong>F-Secure SAFE</strong> under <em>Nedladdade tjänster</em>. </li> <li> Svep reglaget och välj <strong>OK</strong>. </li> <li> Ange enhetens PIN-kod för att fortsätta vid behov. </li> </ol><p>F-Secure SAFE är nu installerat på ditt barns Android-enhet och Familjeregler har konfigurerats.</p> <p>Tryck på <strong>Familjeregler</strong> på appens huvudskärm för att se Familjeregler-inställningarna för barnet.</p> <p>Om du vill ändra inställningarna för Familjeregler senare loggar du in på ditt <strong>My F-Secure</strong>-konto på valfri enhet och klickar på barnets profil för att visa och ändra inställningarna för Familjeregler.</p> <div id="related"> <strong>Närliggande information</strong> <ul><li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-sv/kb/articles/5277-vad-aer-familjeregler">Vad är Familjeregler?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-sv/kb/articles/5257-instaellning-av-f-secure-safe-familjeregler-foer-android-video">Inställning av F-Secure SAFE-familjeregler för Android (video)</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-sv/kb/articles/5189-hur-skyddar-jag-mitt-barns-pc-med-f-secure-safe">Hur skyddar jag mitt barns PC med F-Secure SAFE?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/common-home-sv/kb/articles/5473-vad-aer-my-f-secure">Vad är My F-Secure?</a></li></ul></div> <br> </article> </main>