Hur installerar jag F-Secure SAFE på min Mac? Kontrollera följande innan du påbörjar installationen av F-Secure SAFE:
- Ditt Mac OS är uppdaterat.
- Du har avinstallerat inkompatibla programvaror från andra leverantörer.
- Du är inloggad på din dator med administratörsrättigheter.
- Att du har ett aktivt My F-Secure-konto. Skapa ett konto genom att gå till följande artikel Hur skapar jag ett konto för My F-Secure?
- Du har en internetanslutning.
Anm: Med hjälp av de här anvisningarna installerar du F-Secure SAFE på den dator som du använder för närvarande.
- Logga in på My F-Secure med användarnamnet och lösenordet för ditt konto.
- I My F-Secure väljer du TOTAL-appar i det övre fältet.
- På instrumentpanelen för My F-Secure väljer du SAFE.
- Välj Lägg till enhet. Fönstret Vems enhet vill du skydda? visas.
- Välj Min enhet och sedan Fortsätt. Fönstret Välj enhetstyp visas.
- Välj Den här datorn och sedan Ladda ned för Mac.
- Beroende på vilken webbläsare du har:
- Installationsfilen laddas ned automatiskt; eller
- Du uppmanas att spara filen. Välj Spara fil om du uppmanas till det.
- När nedladdningen har slutförts öppnar du nedladdningsmappen och kör installationsprogrammet. Installationsguiden visas.
- På introduktionssidan Installera F-Secure SAFE väljer du Fortsätt.
- Välj vem du vill installera F-Secure SAFE för och sedan Fortsätt.
- På sidan Installationstyp väljer du Installera. Du kanske måste ange ditt administratörslösenord. Ange ditt administratörslösenord och välj Installera programvara.
- I fönstret Aktivera väljer du Fortsätt för att aktivera produkten. Ange ditt administratörslösenord igen och tillåt F-Secure att genomföra vissa ändringar.
- F-Secure SAFE uppmanar dig att installera Surfskydd. Välj internetwebbläsare från rullgardinsmenyn och klicka på Installera nu.
- Eftersom installationsprocessen kan variera från webbläsare till webbläsare följer du instruktionerna på skärmen för att slutföra installationen av Surfskydd.
F-Secure SAFE är nu installerat på enheten och enheten är skyddad.