Community
User Guides
Support
Community
Help Forums
English Forum
General
About our Community
General Discussion
News and Feedback
Products
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Beta programs
Feature Requests
Finnish Forum (Tukifoorumi)
Tuotteet Kotiin
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Muut tietoturvatuotteet
Support Articles
Language
English
Suomi
Deutsch
Français
日本語
Svenska
Dansk
Italiano
Nederlands
Norsk
Polski
中文 (繁體)
Products & Services
F-Secure TOTAL
F-Secure SAFE / Internet Security / Anti-Virus
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Common topics
User Guides
Support
Login
|
Register
Nettbankbeskyttelse aktiveres ikke når du besøker et nettbanknettsted - F-Secure Community
<main> <article class="userContent"> <p> </p>Nettbankbeskyttelse aktiveres ikke når du besøker et nettbanknettsted <h3 data-id="symptomer">Symptomer</h3> <p>Når du besøker et nettbanknettsted, aktiveres ikke Nettbankbeskyttelse.</p> <h3 data-id="diagnose">Diagnose</h3> <div>Det er noen mulige forklaringer på at Nettbankbeskyttelse ikke blir aktivert ved bruk av et banknettsted, for eksempel: <ul><li>Nettleserbeskyttelse-utvidelsen er ikke aktivert, eller er ikke installert i nettleseren.</li> <li>Det er en 60 sekunders "avkjølingsperiode" etter avslutning av forrige nettbankøkt. Hvis du starter en ny økt i dette tidsrommet, blir ikke nettbankbeskyttelsen aktivert.</li> <li>Produktet kan ha blitt oppgradert i bakgrunnen.</li> <li>Nettbanken er kanskje ikke inkludert i databasen vår.</li> </ul></div> <h3 data-id="lsning">Løsning</h3> <div>Gjør følgende for å hjelpe med problemløsingen: <ul><li>Påse at du bruker en nettleser som støttes: Internet Explorer 11, Mozilla Firefox (2 nyeste hovedversjoner), Google Chrome (2 nyeste hovedversjoner), Microsoft Edge (Chromium-basert).</li> <li>Kontroller at Nettbankbeskyttelse-tillegget er aktivert i nettleseren du bruker: <ul><li>I Mozilla Firefox: Se artikkelen <a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-no/kb/articles/5211-hvordan-aktiverer-jeg-nettleserbeskyttelse-tillegget-i-firefox">Hvordan aktiverer jeg Nettleserbeskyttelse-tillegget i Firefox?</a></li> <li>I Google Chrome: Se artikkelen <a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-no/kb/articles/5233-hvordan-slar-jeg-pa-nettleserbeskyttelse-utvidelsen-i-chrome">Hvordan aktiverer jeg Nettleserbeskyttelse-tillegget i Chrome?</a></li> <li>I Microsoft Edge: se artikkelen <a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-no/kb/articles/5222-hvordan-slar-jeg-pa-nettleserbeskyttelse-utvidelsen-i-edge">Hvordan slår jeg på Nettleserbeskyttelse-utvidelsen i Edge?</a></li> <li>I Microsoft Internet Explorer: Se artikkelen <a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/safe-no/kb/articles/5175-hvordan-aktiverer-jeg-nettleserbeskyttelse-tillegget-i-internet-explorer-pa-en-windows-datamaskin">Hvordan aktiverer jeg Nettleserbeskyttelse-tillegget i Internet Explorer på en Windows-datamaskin?</a></li> <li>Hvis Nettleserbeskyttelse-utvidelsen ikke står oppført i nettleseren, må du installere utvidelsen på nytt manuelt: <ol><li>Åpne F-Secure-sikkerhetsproduktet fra <strong>Start</strong>-menyen i Windows.</li> <li>Velg <strong>Sikker nettlesing og nettbank</strong> på hovedmenyen.</li> <li>Velg <strong>Innstillinger</strong> på skjermbildet <strong>Sikker nettlesing og nettbank</strong>.</li> <li>Velg <strong>Sikker nettlesing</strong>.</li> <li> <ul><li>Hvis du bruker Firefox, klikker du på <strong>Installer Firefox-utvidelse</strong> under <strong>Nettleserutvidelser</strong>.</li> <li>Hvis du bruker Chrome eller Microsoft Edge, klikker du på <strong>Åpne Chrome Nettmarked</strong> under <strong>Nettleserutvidelser</strong> for å gå til siden med Nettleserbeskyttelse-utvidelsen, og deretter på <strong>Legg til i Chrome</strong>.</li> </ul></li> </ol></li> </ul></li> <li>Kontroller at Nettbankbeskyttelse er aktivert i innstillingene: <ol><li>Åpne F-Secure-sikkerhetsproduktet fra <strong>Start</strong>-menyen i Windows.</li> <li>Velg <strong>Sikker nettlesing og nettbank</strong> på hovedmenyen.</li> <li>Velg <strong>Innstillinger</strong> på skjermbildet <strong>Sikker nettlesing og nettbank</strong>.</li> <li>Velg <strong>Rediger innstillinger</strong>. <strong>Merk</strong> Du må ha administrative rettigheter for å endre innstillingene.</li> <li>Slå på <em>Nettleserbeskyttelse</em>.</li> </ol></li> <li>Hvis produktet har blitt oppgradert, omstarter du nettleseren og forsøker å åpne nettbanken igjen.</li> <li>Slik slår du produktsikkerhetsfunksjonene av og på: <ol><li>Åpne F-Secure-sikkerhetsproduktet fra <strong>Start</strong>-menyen i Windows.</li> <li>Velg <strong>Virus og trusler</strong> på hovedskjermbildet.</li> <li>Velg <strong>Slå av all beskyttelse</strong>. <strong>Merk</strong>: Du må ha administrative rettigheter for å endre innstillingene.</li> <li>Velg <strong>Slå på</strong> for å aktivere alle sikkerhetsfunksjoner på nytt.</li> </ol></li> <li>Prøv å bruke en annen nettbank, og hvis det går, er nettbanken din sannsynligvis ikke inkludert i databasen vår. I så fall underretter du laboratoriene våre om nettbanken på denne måten: <ol><li>Gå til <a rel="nofollow" href="https://www.f-secure.com/en/web/labs_global/submit-a-sample#sample-url">Legg ved eksempel</a>.</li> <li>Lim inn nettbankens nettadresse (URL) i tekstboksen <strong>Eksempel-URL eller IP-adresse</strong> på fanen <strong>URL-eksempel</strong>.</li> <li>Merk av for <strong>Jeg ønsker å gi flere opplysninger om eksempelet og bli varslet om analyseresultatene</strong>, og fyll ut kontaktskjemaet.</li> <li>Velg <strong>Problem relatert til Nettbankbeskyttelse</strong> under <strong>URL-type</strong>.</li> <li>Velg <strong>Nettbankøkt aktiveres ikke ved åpning av nettsted</strong> under <strong>Problemtype</strong>.</li> <li>Oppgi et emne og en beskrivelse for eksempelet, vis at du ikke er en robot, og klikk på <strong>Send URL-eksempel</strong>.</li> </ol></li> </ul></div> <p>Hvis problemet vedvarer, kan det være nødvendig å installere F-Secure-produktet på nytt.</p> </article> </main>