Hoe installeer ik F-Secure SAFE op mijn Mac? Voordat u F-Secure SAFE installeert, moet u ervoor zorgen dat:
- Het besturingssysteem van uw Mac is bijgewerkt.
- U beschikt over niet-geïnstalleerde incompatibele software van een andere leverancier.
- u bent aangemeld met beheerdersrechten op uw computer.
- U een actief My F-Secure-account hebt. Lees het artikel Hoe maak ik een account voor My F-Secure? om een account te maken.
- U hebt een internetverbinding.
Opmerking: Volg deze stappen om de app te installeren op het apparaat dat u momenteel gebruikt.
- Meld u aan bij My F-Secure met uw accountgebruikersnaam en -wachtwoord.
- Selecteer in My F-Secure TOTAL-apps in de bovenste balk.
- Selecteer op het My F-Secure-dashboard SAFE.
- Selecteer Apparaat toevoegen. Het venster Wiens apparaat wilt u beveiligen? wordt geopend.
- Selecteer Mijn apparaat en vervolgens Doorgaan. Het venster Apparaattype kiezen wordt geopend.
- Selecteer Deze computer en selecteer vervolgens Downloaden voor Mac.
- Afhankelijk van uw browser:
- Het installatiebestand wordt automatisch gedownload. Of
- U wordt gevraagd om het bestand op te slaan. Selecteer Bestand opslaan als dit wordt gevraagd.
- Wanneer het downloaden is voltooid, opent u de downloadmap en voert u het installatieprogramma uit. De installatiewizard verschijnt.
- Selecteer Doorgaan op de Introductiepagina F-Secure SAFE installeren.
- Selecteer voor wie u F-Secure SAFE wilt installeren en selecteer Doorgaan.
- Selecteer Installeren op de pagina Installatietype. Mogelijk moet u uw beheerderswachtwoord invoeren. Voer uw beheerderswachtwoord in en selecteer Software installeren.
- Selecteer Doorgaan in het venster Activeren om te activeren. Voer uw beheerderswachtwoord opnieuw in om F-Secure in staat te stellen wijzigingen aan te brengen.
- F-Secure SAFE vraagt u om Browserbescherming te installeren. Selecteer uw internetbrowser in het vervolgkeuzemenu en selecteer Nu installeren.
- Omdat het installatieproces per browser kan verschillen, volgt u de instructies op het scherm om de installatie van Browserbescherming te voltooien.
F-Secure SAFE is nu op uw apparaat geïnstalleerd en uw apparaat is beveiligd.