F-secure key ja touch id ei päästä sisään sovellukseen

MikaY
MikaY Viestejä: 4 New Member
Hei, onko kellään vastaava ongelma? Kun sovelluksen käynnistää niin touch id:llä ei pääse sisälle sovellukseen. Sormenjälki tunnistusta ei edes käynnistetä vaan sovellus jää aloitusnäyttöön. Puhelin on iPhone 6. Touch ID toimii ihan normaalisti muuten muilla sovelluksilla...

Viestejä yhteensä

  • RaiRai
    RaiRai Viestejä: 171 Former F-Secure Employee

    Moi! @MikaY

     

    KEY käyttää suoraan Applen Touch ID:tä ja joskus siinä voi olla jotain häikkää. Jos se ei jostain syystä toimi, kirjaudu KEY:hin pääsalasanaa käyttäen.

     

    PS. Suljin englannin puolelle avaamasi aiheen samasta asiasta.

  • MikaY
    MikaY Viestejä: 4 New Member
    Joo, valitettavasti minulla ei ole pääsalasanaa...
  • Tapsucca
    Tapsucca Viestejä: 499 Former F-Secure Employee

    Hei,

     

    Onko teillä salasanat synkronoituna toiselle laitteelle?

     

    Mikäli on voisitte sitten kokeilla poistaa sovelluksen ja asentaa sen uusiksi laitteelleenne.

     

     

  • Minullekin käy joskus näin. Itse asiassa olin juuri kirjoittamasta samasta asiasta tänne, mutta löysinkin tämän keskustelun.

     

    Minulla siis käy myös joskus niin, että Touch ID ei aukea. Tällöin minulle käy myös niin ettei Keyn "Unlock" painike reagoi mitenkään kun yritän kirjautua salasanalla. Tai se ottaa painalluksen mutta ei avaa Keytä.

    Eilen illalla tämä ongelma taas ilmeni. Sovelluksen pakkosammutus tai puhelimen uudelleenkäynnistys ei auttanut. Tein tänään sitten niin että laitoin sen "kirjaudu Touch ID:lla" -kytkimen pois päältä Keyn kirjautumisikkunassa ja sitten pääsin salasanalla sisään. Sen jälkeen kytkin Touch ID:lla kirjatumisen taas päälle ja nyt Touch ID aukeaa taas normaalisti kirjauduttaessa.

    Tämä ongelma tulee minulla melko harvakseltaan ja täysin yllättäen.

     

    Näin on käynyt kerran pari jo aiemmin ja siinä välissä olen asentanut puhelimeni uudestaan muutamaan kertaan niin, että iTunes lataa netistä uusimman iOSin ja asentaa sen puhelimeen. Eli uudelleen asennus ei myöskään minulla ole fixannut asiaa.

     

    Useammin käy niin että jos lukitsen Keyn ja sen jälkeen heti Touch ID aukeaa ja peruutan sen, niin seuraavan kerran Keyta avatessani, niin Touch ID - ikkuna ei ilmaannukaan. Tällöin painan Koti-nappia ja menen Keyhyn uudestaan ja sitten Touch ID tulee normaalisti. (HUOM! Näin EI siis käy ylempänä kuvaamani ongelman kanssa).

     

    Tuli muuten myös mieleen eräs - kenties kehitysehdotus.

    Minulla on eräässä toisessa puhelimeni sovelluksessa myös käytössä Touch ID kirjautumiseen, ja siinä on sellainen kohta jota näpäyttämällä voi manuaalisesti "laukaista" Touch ID:n.

    Eli jos Touch ID ei esim. aukea, niin voin näpäyttää tätä puhelinsovelluksen kirjautumisikkunassa olevaa Touch ID:n laukaisu painiketta ja silloin Touch ID aukeaa.

    Minusta tällainen voisi olla kätevä myös Keyssä, kun näitä ongelmia silloin tällöin ilmenee.

     

    Niin ja minulla on myös iPhone 6 jossa tällä hetkellä viimeisin versio iOS 10:stä.

  • MikaY
    MikaY Viestejä: 4 New Member

    Hei,

     

    Mukava, tai ikävä kuulla, että muillakin on vastaavia ongelmia. Minulla on vieläkin kyseinen ongelma, paitsi että aikaisemmin ongelma oli satunnainen ja nyt minulla tämä ohjelma ei toimi ollenkaan.

     

    Vertailun vuoksi, minulla on nyt Nortonin IDSafe asennettuna puhelimeen ja se toimii Touch ID:n kanssa joka kerta.

     

     

  • Totta. Minullakin muissa sovelluksissa / appeissa Touch ID toimii joka kerta niin kuin pitää, eniten ongelmia on Keyn kanssa, joskin minulla harvakseltaan / ei kovin usein.

Tämä keskustelu on suljettu.
Hinnoittelu ja tuotetiedot