Sense pätkii nettiyhteyden

Mosse
Mosse Viestejä: 17 New Member
editoi tammikuu 2023 kohteessa F-Secure Sense

Mulla on ollut nyt pari vuotta Sense käytössä ja nyt itseasiassa jo muutaman kuukauden ajan Sense on katkonut nettiyhteyttä päivittäin ja pahimpina useaan kertaan. Modeemi Sensen takana ei siis katko yhteyttä. Eikä yhteyttä saa takaisin muuten kuin irrottamalla Sense kokonaan virroista. Ei auta resetoinnit ym konstit eli ilmeisesti boxi on mennyt jotenkin rikki.

Harvinaisen ärsyttävää olla jatkuvasti kiskomassa piuhoja irti kun mikään muu ei auta.

Mites tämä saadaan kuntoon ?

Hyväksytty vastaus

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee
    Vastaus ✓

    Hei kaikki!

    Nyt hiljattain on tullut uusi Firmware-päivitys. Voitte tarvittaessa käynnistää laitteen uudelleen, olisiko tästä millään lailla mitään apua pätkimiseen?

    Kiitoksia.

Vastausvaihtoehdot

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Hei F-Securen porukat! Nyt herätys!!!

    Aiotteko auttaa tässä ongelmassani ja vastata jotain???

  • Purchi
    Purchi Viestejä: 190 Former F-Secure Employee

    Hei @Mosse !

    Ihan alkuun isot pahoittelut, että olet joutunut odottamaan vastausta näinkin pitkään.

    Tarkoitatko "katkonut nettiyhteyttä" niin itse modeemin ja SENSE:n välistä yhteyttä (ilmoittaako SENSE jotain?) vai SENSE:n jakamaa WiFi/ethernet yhteyttä laitteisiin? Ilmeneekö siis pätkäisy/katkeaminen SENSE:n ja laitteiden välillä jotka on yhdistetty siihen?

    1. Monta laitetta sinulla on yhdistettynä SENSE:en?

    2. Käytätkö WiFi:ä vai langallisesti?

    3. Tapahtuuko tämä satunnaisesti vai tiettyinä ajankohtina?

    4. Käytätkö WiFi:ssä 2.4Ghz vai 5Ghz taajutta?

    Kiitos kärsivällisyydestäsi ja vastauksistasi etukäteen.

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Moro!


    Tarkoitan että yhteydet katkeaa Sensen ja laitteiden välillä. Sensen takana oleva DNA:n mokkula ei katko yhteyttä. Sense ei ilmoita yhteyden katkomisesta mitään virhettä millään tavalla (Testasin vielä tämänkin erikseen siten, että jos taas mokkulasta irrottaa kokonaan virrat, jolloin sen yhteys katkeaa, tällöin Sensen näyttöön tulee virheilmoitus katkenneesta yhteydestä.


    Kaikki yhteydet (sekä piuhalliset että wifi) vaan katkeaa ja tosiaan ainut konsti on saada yhteys takaisin on katkaista Sensen virta ja kytkeä se hetken päästä takaisin. Yhteys ei palaa automaattisesti.

    Senseen on tällä hetkellä kytkettynä 4 laitetta piuhalla ja 1-3 langattomasti (Olen koittanut sekä 2,4 että 5Ghz taajuuksia. En ole itse ainakaan keksinyt mitään säännönmukaisuutta näille yhteyskatkoksille. Ja näitä yhteyskatkoksia on siis lähes päivittäin.


    Päästäisiinkö näillä jotenkin eteenpäin ?

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Öö, vastauksia...???

  • MJO
    MJO Viestejä: 43 Enthusiast

    Itse uskon, että hylkäävät koko Sensen vähitellen, kun on jo useasta verkkokaupasta ollut loppu pidemmän aikaa ja lisää ei ole tullut.

    Eivätkä edes vaivaudu korjaamaan tuota "määritä laitetyyppi" toimintoa, joka on ollut rikki jo kohta vuoden. Taitavat vain nauraa, kun ihmiset ostivat 200€ reitittimen jonka ominaisuudet ovat heikommat, kuin muutaman kympin reitittimissä ja keskittyvät vain tuohon toiseen Sense sovellukseen, joka tulee palveluntarjoajien modeemeihin (Sense SDK) jossa on jo nyt enemmän ominaisuuksia, kuin tässä F-Securen myymässä roskamallissa.

    Voin antaa saman neuvon, kuin F-Securen tuki luultavasti antaa eli resetoi laite, kun eivät osaa muita neuvoja ikinä antaa muutenkaan. En suosittele enää kenellekkään heidän tuotteita, kun tuki on tätä luokkaa...


    Tulipas kauhea avautuminen, mutta ottaa päähän, kun alussa lupailivat kaikkea hienoa ominaisuutta tähän ja nyt tuntuu, että hylkäävät kaikki ostajat, eivätkä

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Juu kiitos vaan että vaivauduit vastaamaan. Eikä tosiaan mitkään resetoinnit tms tossa laitteessa auta.


    Täytyy vissiin ruveta laittamaan FSecuren somealustoille vaan palautetta niin näkevät muutkin tän palvelun tason.


    Vois vaikka itse Hyppösellekin twiitata asiasta niin näkee että rupeeko kellään sukat pyörimään jalassa. Ehkä ei mut kun ei täälläkään asia tunnu ketään kiinnostavan. Onhan tää nyt ihan kelvotonta kyllä kun viikkokaupalla saa odotella vastauksia.

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Onko hei F- Securen tyypit tosiaan niin että ette aio auttaa tässä asiassa? Voisitte edes vaivautua vastaamaan!

    Mulla on teidän rikkinäinen laite, jossa takuu voimassa niin miten se saadaan korjattua vai lähetättekö suoraan uuden?

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member
  • MJO
    MJO Viestejä: 43 Enthusiast
    editoi elokuu 2020

    @FS_Kristian@FS_Linda @Jaims tulkaas joku nyt auttamaan, kun täällä on maksavalla asiakkaalla (@Mosse) ongelmia laitteenne kanssa.

    On kyllä huonoa asiakaspalvelua, kun jos teillä on tukifoorumit olemassa, niin luulisi sieltä tukea saavan 😕

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 711 Moderator

    Hei @Mosse,

    Olen pahoillani ettei vastausta ole kuulunut. Asiakaspalvelumme on ollut todella ruuhkautunut, mutta sinuun otetaan yhteyttä sähköpostitse mahdollisimman pian asian selvittämiseksi.

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Selvä. Odottelenpa viestiänne.

  • AriHei
    AriHei Viestejä: 4 New Member

    Hei

    Täällä täsmälleen sama vika, onko vastauksia löytynyt?

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Asia on edelleen Fsecurella selvityksessä. Nyt sieltä on kyllä jo oltu yhteydessä ja olen toimitellut heillepäin erilaisia lisätietoja. Odottelen parhaillaan heidän vastaustaan.


    Luvattoman kauan on kyllä kestänyt noin kokonaisuutena.

  • AriHei
    AriHei Viestejä: 4 New Member

    Moi

    Onko mitään uutta kuulunut?

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @AriHei, tervehdys.

    Viimeisin kysymyksesi tod. näk. kohdennettiin käyttäjälle @Mosse (pahoittelut mikäli ymmärsin väärin), mutta kommentoin tähän väliin: mikä tilanne on tällä hetkellä SENSE-purkkisi kanssa? Sama kuin ensimmäisenkin viestin aikana?

    Kiitoksia vahvistuksestasi.

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Homma hoitui uudella purkilla. Ei pätki yhteys enää täällä.

  • AriHei
    AriHei Viestejä: 4 New Member

    Hei Kristian,

    minulla vaikeudet jatkuvat, joudun katkaisemaan virran senserouterista ainakin kerran vuorokaudessa, samaan aikaan taustalla oleva dna kotimokkula porskuttaa täysillä.

    Auttaisiko siis purkin vaihto?

    t. ari

  • pallokala
    pallokala Viestejä: 1 New Member

    Hei,

    minulla alkoi sama ongelma marraskuussa. Eipä auta mikään 🙄

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    @AriHei, moi taas! Miten teillä jatkui tuo keskustelu? Jatkuiko sama ongelma?

    @pallokala, moi! Mitä olet yrittänyt tehdä asian ratkaisemiseksi? Mitenkäs ohjelmistoasetusten palauttaminen ja verkon uudelleenluominen?


    Tarkempaa tutkimusta varten (jos tarvitsee mitään yksityiskohtaista lisätietoa tarkistaa), tukipalvelumme auttaa täällä:


    Kiitoksia.

  • Ripa60
    Ripa60 Viestejä: 13 New Member

    Moi, sama vika ollut pitkään, aina vain ohje "asenna uudelleen". Ei vain toimi. Pitäisi siellä jo tietää, mikä auttaa.

  • Ripa60
    Ripa60 Viestejä: 13 New Member

    Niin piti kysymäni tuelta, miten saan apua tuohon pätkimiseen. Lähetättekö toimivan laitteen, vai mitä teette.

  • Ripa60
    Ripa60 Viestejä: 13 New Member

    Hei, tänään päivitetty. Pätkii edelleen. Kyllästyttää jo ainainen töpselijumppa. Mitä meinaatte tehdä. Joku oli saanut uuden laitteen, se kuulemma auttoi.

    Tämä kommentti tietysti tukeen!!!

    T:Helari

  • korsar
    korsar Viestejä: 1 New Member

    Samsung TV:n Ruutu(+)-sovellus katkaseen Sensen yhteyden nettiin. Muilla TV:n appeilla ei samaa ilmiötä esiinny. Homma alkoi muutama päivä sitten.

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Mulla vaihdettiin laitekin. Luulin että auttoi mutta ei auttanutkaan ja yhteydet pätkii edelleen. TODELLA rasittavaa. Mulla on muuten yhteydet DNA:lta. Mokkulakin on tästä kokonaisuudesta vaihdettu ja ei auttanut sekään.

    Tuli mieleen että voiskos tässä DNA- Sense kombossa olla joku tekninen klikki mikä tämän ongelman aiheuttaa? Oisko F-Securen tyypeillä tähän jotain kommenttia/ voisko tota jotenkin tutkia tarkemmin?

    Ja onko teillä muilla kenties DNA:n yhteyksiä että löytyiskö tästä jotain selittävää tekijää?

  • AriHei
    AriHei Viestejä: 4 New Member

    Moi

    Minunkin laite vaihdettiin vuodenvaihteessa, mutta pysyvää parannusta ei tullut, ehkä kuitenkin uusi boksi toimi alkuun varmemmin.

    Nyt täytyy viimeistään kerran vrk katkaista virta, laitoinpa kellokytkimenkin resetoimaan molemmat purkit (myös dna) aamuyöllä, mutta silti joutuu katkomaan.

    Pitäisi löytää jokin muu ratkaisu, jolla pitää mm. verkkolevyn varmassa suojassa, eli "ei verkkoliikennettä"...😔

Tämä keskustelu on suljettu.