Sensen langaton pätkii.

Kakes
Kakes Viestejä: 4 Explorer

Jos on langattomasti kiinni Sensessä niin netti pätkii pahasti. Johdon päässä Sensessä kone toimii ok.  Testasin pingillä, vähintään kolmasosa pingeistä hukkui, kun kone oli langattomasti kiinni Sensessä. Käyttö langattomasti käytännössä on mahdotonta, jumii koko ajan. Koneen käyttäminen ohi Sensen langattomasti alkuperäiseen reitittimeen toimii ok. Missä vika?

Viestejä yhteensä

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Kakes!

    Kannattaa kokeilla WiFi-kanavan vaihtamista joksikin toiseksi. Saat tuon tehtyä näin:

    1. Avaa Sense-sovellus hallintalaitteella
    2. Valitse Lisää oikeasta alakulmasta
    3. Avaa Asetukset
    4. Valitse Verkko (Network)
    5. Valitse kynän kuvake oikeassa yläkulmassa, niin pääset muuttamaan asetuksia, mm. lähetyskanavaa
  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Lainaan myös tätä ketjua. Tänään tuli sense postissa ja heti samat ongelmat kuin topicin aloittajalla eli wifi yhteys pätkii koko ajan. Olen jo koittanut molempien wifi-taajuuksien (2,4ghz ja 5ghz) kaikki kanavat läpi ja yhteys pätkii näillä ihan kaikilla.

     

    Eli kysymys kuuluu millä ongelma nyt ratkaistaan ? 

  • Millainen setuppi molemmilla on?

    Onko senseä ennen modeemi?

    Onko modeemi siltaavassa tilassa ja onko sense siinä kiinni johdolla?

     

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Mulla ainakin on ennen Senseä modeemi. Ja nää on piuhalla kiinni.

     

    Siltaava tila- mitä se tarkoittaa ?

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei!

    Kannattaa ainakin testata myös sitä, pätkiikö langaton ilman Senseä. Lisäksi kannattaa kokeilla jotain laitetta niin, että se olisi kaapelilla yhdistetty Senseen, ja katsoa pätkiikö yhteys silloinkin. Näillä saisimme rajattua onko vika itse yhteydessä vai nimenomaan Sensen langattomassa verkossa.

     

     

  • Kakes
    Kakes Viestejä: 4 Explorer

    Minulla tulee valokuitu sisään jossa Elisan toimittama kuitupääte. Sense on siinä kiinni kaapelilla. Läppäri toimii hyvin langattomasti suoraa kuitupääteeseen. Ja jos läppärin kytkee Senseen kaapelilla, se myös toimii ihan hyvin. Mutta langaton yhteys Senseen pätkii jatkuvasti. Olen kokeillut myös molemmilla taajuuksilla ja vaihdellen kanavia. En ole sillannut mitään, kytkin vaan Sensen normaalisti Elisan purkkiin.

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Kakes

     

    Ok, ja Sensehän oli sinulle vasta tullut postissa, eli kyseessä uusi laite. Silloin Sensen resetointikaan tuskin auttaa, mutta voisitko kokeilla vielä varmuuden vuoksi Elisan kuitupäätteen resetointia?

  • Mosse
    Mosse Viestejä: 17 New Member

    Kokeilin nyt vielä kaikki mahdolliset setupit läpi vanhalla modeemi-reititin yhdistelmällä eikä pätki yhteys lainkaan.

     

    Sen sijaan Sensessä pätkii molemmilla: wifillä ja myös piuhalla kytkettynä. Koitin resetoidakin laitteen ja luoda koko verkon uudelleen mutta sama ongelma. Yhteys pätkii parin minuutin välein.

    Mitäs seuraavaksi ???

  • [Deleted User]
    [Deleted User] Viestejä: 0 Former F-Secure Employee

    Hei @Mosse!

    Harmi kuulla, että yhteys pätkii edelleen.

     

    Toki sitä Sensen resetointia myös voisit sitten vielä kokeilla, mutta jos ongelma jatkuu, olisitko puhelimitse tai chatin kautta yhteydessä asiakastukeemme? Voisimme sitä kautta pyytää sinulta Sensen lokitietoja, jotta saamme asiaa selvitettyä tarkemmin, ja tarvittaessa lähetettyä sinulle uuden laitteen.

     

    Asiakastuen yhteystiedot löydät täältä:

     

    https://www.f-secure.com/fi_FI/web/home_fi/contact-support#call

Tämä keskustelu on suljettu.