Sopiiko yhteen SENSE-reititin ja valokuitu, olen ihan ulalla?

KP_tumpelo
KP_tumpelo Viestejä: 1 New Member
editoi kesäkuu 2020 kohteessa F-Secure Sense

Hei, minulla on Total-tilaus ja siihen kuuluu sense, mutta minulla ei ole siihen sitä reititintä. Eikä mitään muuta kuin johto seinän ja koneen välissä, sillä talomme tulee valokuitu ja sitten valitettavasti Telian taloyhtiöverkko asuntoihin. Eli läppärini on suoraan seinässä. Nyt haluasin kuitenkin alkaa käyttämään jossain määrin nettiä myös olkkarin tv:ssä. Kodissani ei langaton läppärini verkko kanna sinne asti. Olisiko SENSestä hyötyä? Myös telkkarin takana on seinässä pistoke, johon pystyn pistämään netin, mutta sitten se ei taas toimi tässä työhuoneessani. Ja voiko sensen ylipäätään pistää suoraan seinään, johon tavallinen telian tai elisan modeemijhoto ei käy? Vai pitääkö se saada datakaappiin, vaikka sen kuutiomainen muoto ei sinne varmasti mahdu?😮

kyseleepi epätietoinen Kp-tumpelo

Vastausvaihtoehdot

  • FS_Linda
    FS_Linda Viestejä: 712 Moderator

    Hei @KP_tumpelo!

    F-Secure SENSE-reitittimen voi kytkeä seinäpistokkeeseen, eli siihen mistä nettiyhteys tulee. Periaatteessa SENSE-reititin kytketään modeemin (jos sellainen on, tässä tapauksessa tosiaan seinäpistoke) ja suojattavien laitteiden välille.

    SENSEn kautta luodaan suojattu wifi-verkko, johon muut kodin laitteet voi liittää, joko langallisesti tai langattomasti. Mikäli wifi-verkon signaali ei riitä toiseen huoneeseen, voi wifi-vahvistin auttaa asiaa. SENSEn suojausominaisuudet suojaavat kaikkia laitteita, jotka ovat yhdistetty SENSEen.

Tämä keskustelu on suljettu.