Hvordan installerer jeg F-Secure KEY (TOTAL) på en PC?
This discussion has a more recent version.

Med F-Secure TOTAL bestemmes antall KEY-lisenser av TOTAL-abonnementet. Hvis du for eksempel har et abonnement for 5 enheter, betyr det at fem forskjellige brukere kan bruke KEY på sine enheter. Disse fem brukerne kan deretter synkronisere passordene sine med et ubegrenset antall enheter.
Før du kan installere F-Secure KEY på en PC, må du ha My F-Secure-kontoen klar.
Merk: Hvis du allerede har KEY installert og har oppgradert til et TOTAL-abonnement, aktiverer du TOTAL-abonnementet i KEY-appen som beskrevet i artikkelen Jeg har allerede KEY installert. Hvordan tar jeg KEY i bruk etter oppgradering til TOTAL?
- Logg på Min F-Secure-kontoen.
- Velg TOTAL-apper på øvre linje i My F-Secure.
- Velg KEY fra My F-Secure-kontrollpanelet.
- Velg Installer KEY nå (eller Installer på en annen enhet).
- Velg Min enhet og klikk på Fortsett.
- Velg Denne datamaskinen og deretter Last ned for Windows.
- Lagre den nedlastede filen, finn den i mappen Nedlastinger og dobbeltklikk på den for å starte installeringen. Da åpnes veiviseren F-Secure KEY-installering.
- Velg Neste for å fortsette med installeringsinnstillingene.
- Velg Neste for å installere i standardmappen.
- Velg Installer.
Merk: Hvis du blir bedt om administratorlegitimasjon, oppgir du denne og velger Ja.
- Når installeringen er fullført, velger du Fullfør for å lukke installeringsveiviseren. Da åpnes F-Secure KEY-appen.
- Velg Begynn å bruke KEY. Da åpnes Aktiver-vinduet.
- Når vinduet Gi navn til ny enhet åpnes, skriver du navnet på enheten og velger Fortsett.
- Hvis dette er den første KEY-installasjonen, velger du Opprett hovedpassord:
- Skriv inn et sterkt hovedpassord.
- Gjenta hovedpassordet for å bekrefte det.
- Velg Godta og fortsett. Nå har du installert KEY på en PC og kan begynne å registrere passord og annen legitimasjon i KEY.
- For å ha passordene dine tilgjengelig også på andre enheter, må du koble til enhetene. Det gjør du ved å gjøre følgende på hver enhet:
- Installer KEY på enheten fra nettstedet vårt eller en aktuell appbutikk.
- Åpne KEY på enheten som allerede har KEY installert, og gå til Koble til enheter. Da åpnes siden Koble til enheter, som viser synkroniseringskoden (gyldig i ett minutt).
- Gå til Koble til enheter på den nye enheten, oppgi denne koden i feltet Oppgi synkroniseringskode og velg Koble til.
- Skriv inn det gjeldende hovedpassordet og velg OK. Fra nå av vil passordene dine bli synkronisert automatisk mellom disse to enhetene.
0 Like