Community
User Guides
Support
Community
Help Forums
English Forum
General
About our Community
General Discussion
News and Feedback
Products
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Beta programs
Feature Requests
Finnish Forum (Tukifoorumi)
Tuotteet Kotiin
F-Secure SAFE
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Muut tietoturvatuotteet
Support Articles
Language
English
Suomi
Deutsch
Français
日本語
Svenska
Dansk
Italiano
Nederlands
Norsk
Polski
中文 (繁體)
Products & Services
F-Secure TOTAL
F-Secure SAFE / Internet Security / Anti-Virus
F-Secure FREEDOME
F-Secure KEY
F-Secure SENSE Router
F-Secure ID PROTECTION
Other products
Common topics
User Guides
Support
Login
|
Register
Hvordan oppretter jeg en FSDIAG-fil? - F-Secure Community
<main> <article class="userContent"> <p> </p>Hvordan oppretter jeg en FSDIAG-fil? <p>Hvis du har tekniske problemer med sikkerhetsproduktet ditt, kan vår kundestøtte be deg opprette og sende en FSDIAG-fil til teknisk støtte. Filen inneholder informasjon som kan brukes til å søke etter feil og løse problemer som er spesifikke for datamaskinen din.</p> <p>Du kan opprette filen ved å bruke støtteverktøyet som allerede er på datamaskinen, eller, hvis det ikke er installert, laste ned og bruke det frittstående verktøyet fra nettstedet vårt. Verktøyet samler inn viktig informasjon om systemet og konfigurasjonen. Informasjonen inkluderer produktdetaljer, operativsystemlogger og systeminnstillinger. Deler av informasjonen kan være konfidensiell. Informasjonen som innhentes, legges i en fil som lagres på datamaskinen din. Innhentingen av informasjon kan ta flere minutter.</p> <p><strong>Merk:</strong> Disse instruksjonene gjelder hvis du bruker støtteverktøyet som er på datamaskinen. </p><p>Velg enten alternativ 1 eller 2, avhengig av operativsystemet ditt.</p> <ol><li> <strong>For Windows</strong> <ol type="a"><li> Velg <strong>Start</strong>-menyen til venstre på oppgavelinjen. </li> <li> Skriv inn <code class="code codeInline" spellcheck="false" tabindex="0">F-Secure</code> til <strong>F-Secure Støtteverktøy</strong> vises. <p><strong>Merk:</strong> Hvis produktet er for forretningsbruk, kan navnet på verktøyet også inkludere produktnavnet.</p> </li> <li> Velg <strong>Støtteverktøy</strong>-appen. Dialogboksen Støtteverktøy åpnes. </li> <li> Velg <strong>Run diagnostics</strong>. Verktøyet begynner å innhente informasjon. </li> <li> Når det er gjort, oppretter verktøyet utdatafilen på skrivebordett. Navnet på arkivfilen er <strong>fsdiag.zip</strong>. Vær oppmerksom på at størrelsen på filen vanligvis er mindre enn 10 MB, men hvis produktet er for forretningsbruk, kan filstørrelsen bli så stor som 100 MB. </li> <li> Når du har blitt kontaktet av kundestøtte via e-post, legger du ved FSDIAG-filen i svaret på e-postmeldingen. <p>E-postmeldingen fra oss inneholder saks-IDen for støtteforespørselen. Ta vare på denne IDen. Du kan få bruk for den senere som referanse.</p> </li> </ol></li> <li> <strong>For Mac</strong> <ol type="a"><li> Velg <strong>Finder</strong> > <strong>Programmer</strong> > <strong>F-Secure</strong>. <p><strong>Merk:</strong> Hvis produktet er for forretningsbruk, kan navnet på verktøyet også inkludere produktnavnet.</p> </li> <li> Velg <strong>Støtteverktøy</strong>-appen. Dialogboksen Støtteverktøy åpnes. </li> <li> Velg <strong>Run diagnostics</strong>. Verktøyet begynner å innhente informasjon. </li> <li> Når det er gjort, velger du plassering for utdatafilen og lagrer den der. Navnet på arkivfilen er <strong>fsdiag.tar.gz</strong>. Vær oppmerksom på at størrelsen på filen vanligvis er mindre enn 10 MB, men hvis produktet er for forretningsbruk, kan filstørrelsen bli så stor som 100 MB. </li> <li> Når du har blitt kontaktet av kundestøtte via e-post, legger du ved FSDIAG-filen i svaret på e-postmeldingen. <p>E-postmeldingen fra oss inneholder saks-IDen for støtteforespørselen. Ta vare på denne IDen. Du kan få bruk for den senere som referanse.</p> </li> </ol></li> </ol><div id="related"> <strong>Beslektet informasjon</strong> <ul><li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/common-business-en/kb/articles/5514">Hvordan oppretter jeg en FSDIAG-fil i Linux-systemer?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/common-home-no/kb/articles/5447-hvordan-sender-jeg-inn-en-stor-fsdiag-fil-via-ftp">Hvordan sender jeg inn en stor FSDIAG-fil via FTP?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/common-home-en/kb/articles/5437-how-do-i-use-the-standalone-support-tool-to-send-an-fsdiag-file-on-windows">Hvordan bruker jeg det frittstående støtteverktøyet til å sende en FSDIAG-fil i Windows?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://community.f-secure.com/common-home-en/kb/articles/5453-how-do-i-use-the-standalone-support-tool-to-send-an-fsdiag-file-on-mac">Hvordan bruker jeg det frittstående støtteverktøyet til å sende en FSDIAG-fil på Mac?</a></li> <li><a rel="nofollow" href="https://www.f-secure.com/en/home/support/tools">Støtteverktøy for hjemmeprodukter</a></li></ul></div> <br> </article> </main>