Issue:
Jag vill registrera min F-Secure Policy Manager Server som inte är ansluten till ett nätverk (offline), hur går jag vidare?
Resolution:
- Kontakta F-Secure support genom att öppna en support ( https://www.f-secure.com/sv/ webb/ business_global / support/ support-request )
- Ge följande information för teknisk support för F-Secure för att skapa en offline registreringsfil:
- Kontonamn
- Kund- ID
- Installations- ID
- Business Suite- licensiera Utgångsdatum
Hur man skaffar kund- och installations- ID:
- Öppna F-Secure Policy Manager konsolen och gå till Hjälp- meny > Registreringsdialog , eller;
- Hitta informationen från installation för Policy Manager Server, ... \ F-Secure \ Management Server 5 \ Data (Windows) eller / var / opt / f-secure / fspms / data (Linux), öppna fil som heter upstream-Statistics.json med anteckningsblock. Kund- ID finns på rad 5 och installations- ID finns på rad 6.
När support har gett dig en offline registreringsfil, använd följande steg för att aktivera den på din Policy Manager Server
Windows:
- Kopiera offline registreringsfilen till mappen F-Secure \ Management Server 5 \ data
- Starta om F-Secure Policy Manager Server genom att skriva följande kommando i en upphöjd kommandotolk (CMD):
- nettstopp fsms
- nettstart fsms
Linux:
- Kopiera offline registreringsfilen till mappen / var / opt / f-secure / fspms / data
- Starta om fspms-demonen:
- # /etc/init.d/fspms starta om
F-Secure Policy Manager aktiveras tills din nuvarande prenumeration. Efter att förnya prenumeration måste du begära en ny registrering token från support. Se till att göra detta någon tid i förväg så att du inte hamnar med en löpt ut Policy Manager Server.
Article no: 000001107

The content of this article has been machine translated from the English source article.
While reasonable efforts have been made to provide accurate translations, there may still be translation errors.