Hur byter jag från Online Backup till younited?

0 Rosor

Fråga

Svar

Online Backup kommer att avslutas den 30 juni 2014. De nuvarande användarna av Online Backup kommer att kontaktas och få en inbjudan att börja använda den nya produkten younited. Följ stegen nedan för att sluta använda Online Backup och börja använda younited.

För att flytta från Online Backup till younited

1. Alla data som du har säkerhetskopierat med Online Backup finns redan på din dator. Med andra ord speglas de till Online Backup och du behöver inte hämta några filer. Om du vill återställa din säkerhetskopia till en annan dator där Online Backup ännu inte är installerat måste du däremot göra så här:
    a) Installera Online Backup.
    b) Välj den säkerhetskopierade tidpunkt som ska återställas.
    c) Klicka på Återställ för att påbörja dataåterställningen.
    Mer information från: Återställa säkerhetskopierade filer.
  2. Skapa ett younited-konto på http://www.younited.com/ (om du inte redan har ett).
  3. Hämta och installera younited-apparna. Det finns appar för Mac, Windows, Linux, Android, iOS 7 och Windows phone 8.
  4. Välj samma filer för överföring till younited som du har säkerhetskopierat med Online Backup.
  5. När dina filer är synliga i younited avinstallerar du Online Backup.
    Obs! När tjänsten Online Backup avslutas kommer dina filer automatiskt att raderas och ingen kommer någonsin att se dem. Du behöver inte radera dem manuellt från Online Backup. Att göra det kan ta flera timmar eller t.o.m. dagar och rekommenderas inte.

Klicka här för att läsa användarhandboken för Online Backup.

Denna artikel på engelska

(407 Visningar)

Medverkande