Hoe kan ik van Online Backup overgaan op younited?

Vraag

Antwoord

Op 30 juni 2014 wordt operationele periode van Online Backup beëindigd. Huidige gebruikers van Online Backup worden uitgenodigd ons gloednieuwe product younited te gaan gebruiken. Volg de onderstaande stappen om te stoppen met het gebruiken van Online Backup en over te gaan op younited.

Overgaan van Online Backup op younited

1. Alle gegevens waarvan u bij Online Backup back-ups hebt gemaakt, staan al op uw computer, deze worden, met andere woorden, gespiegeld naar Online Backup. U hoeft geen bestanden te downloaden. Indien u echter uw back-up moet herstellen naar een andere computer of Mac waarop Online Backup nog niet geïnstalleerd is, moet u het volgende doen:
    a) Installeer Online Backup.
    b) Selecteer de back-up bestemming om te herstellen.
    c) Klik op Herstellen om uw gegevensherstel te starten.
    Meer informatie in: Bestanden met backup herstellen.
  2. Maak een younited-account op http://www.younited.com/ (als u er nog geen hebt).
  3. Download de younited apps en installeer deze. Er zijn apps voor Mac, Windows, Linux, Android, iOS 7 en Windows phone 8.
  4. Stel dezelfde mappen in die u ook voor uw back-ups op Online Backup gebruikte om te deze nu te uploaden naar younited.
  5. Zodra uw bestanden zichtbaar zijn op younited, verwijdert u Online Backup.
    Opmerking: Wanneer de Online Backup-service wordt beëindigd, worden uw bestanden automatisch gewist en zal niemand ze ooit zien. U hoeft ze niet handmatig van Online Backup te verwijderen. Dit wel doen kost uren, misschien wel dagen, en wordt niet aanbevolen.

Voor de gebruikershandleiding van Online Backup, klikt u hier.

Dit artikel in het Engels lezen

(358 visninger)

Bidragsytere