Hvordan flytter jeg fra Online Backup til younited?

Spørsmål

Svar

Online Backup opphører fra 30. juni 2014. Gjeldende brukere av Online Backup vil bli kontaktet og invitert til å begynne å bruke vårt nye produkt, younited. Følg trinnene nedenfor når du skal slutte å bruke Online Backup og begynne å bruke younited.

Slik flytter du fra Online Backup til younited

1. Alle data som du har sikkerhetskopiert med Online Backup, finnes allerede på datamaskinen, dvs. de blir speilet til Online Backup, og du trenger ikke å laste ned noen filer. Du må imidlertid gjenopprette sikkerhetskopien på en annen PC eller Mac der Online Backup ikke er installert. Gjør slik:
    a) Installer Online Backup.
    b) Velg sikkerhetskopipunktet som skal gjenopprettes.
    c) Klikk på Gjenopprett for å starte gjenopprettingen av dataene.
    Mer informasjon fra: Gjenopprette sikkerhetskopierte filer.
  2. Opprett en younited-konto på http://www.younited.com/ (hvis du ikke allerede har en).
  3. Last ned og installer younited-apper. Det er apper for Mac, Windows, Linux, Android, iOS 7 og Windows Phone 8.
  4. Sett opp de samme mappene for opplasting til younited som dem du sikkerhetskopierte til Online Backup.
  5. Når filene er synlige i younited, avinstallerer du Online Backup.
    Merk: Når Online Backup-tjenesten avsluttes, slettes filene dine automatisk og ingen vil noen gang se dem. Du trenger ikke å slette dem manuelt fra Online Backup. Det kan ta timer eller dager og anbefales ikke.

Hvis du vil se brukerhåndboken til Online Backup, kan du klikke her.

Denne artikkelen på engelsk

(168 visninger)

Bidragsytere